Avatar billede ewax Nybegynder
05. januar 2012 - 16:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom server ved belastning

Hey eksperter

Jeg har en webside der bruges flittigt, jeg har lige skiftet server da jeg trak for meget trafik hos min host

Mit problem er at siden er blevet utrolig sløv når man kalder den (altså skriver url i adressebaren) gerne 5-10 sekunder om at få forbindelse.

Min server sparker røv, og er ikke belastet, den står på en 200/200 mbit linje

Kan ikke se hvad der skulle forsinke den udover noget ballade med mysql serveren?

Jeg er grøn på høj trafik sider, er der nogle specielle opsætninger jeg skal ha lavet på min server så den håndterer høj trafik bedre?

Det kommer primært ved 1000-1500+ online
Avatar billede The_Buzz Novice
05. januar 2012 - 16:58 #1
Har alle dine tabeller indexes?
Avatar billede ewax Nybegynder
05. januar 2012 - 19:51 #2
Nej er dog ved at kigge på dette, der er en primary_key hvis det er det du mener? dog er det ikke fordi databasen er så stor, det er mere trafikken der er

Har ikke kig på opbygningen lige pt da den fungerede fint på den anden server.. jeg mistænker serverkonfigurationen? ;)
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
06. januar 2012 - 19:08 #3
Du kan evt. overveje noget caching både direkte i dit script men også på server siden. Jeg har rimelige gode erfaringer med Varnish proxy cache.

Desuden kan du
- Komprimer alle dine billeder. Brug evt. www.smush.it
- Sammenføj dine css og js filer.
- Minimer sql kald hvis muligt :)
- Evt brug af Google libraries

Se evt. hvad jeg gjorde på mit site - har dog ikke så meget trafik:
http://backupblog.dk/2011/sadan-blev-backupblog-hurtigere/
Avatar billede ewax Nybegynder
13. januar 2012 - 15:07 #4
- Alle billeder er komprimerede/weboptimerede
- Kan ikke se hvad det skulle hjælpe at sætte mine js og css filer sammen?
- Alle kald er cuttet så langt ned de kan
- Vil mene det er bedre at ha mine js filer liggende på min server, end hos google da det igen er 3 part

Men nu er det heller ikke load af diverse elementer der skaber problemer. Det er kommunikationen mellem sql server og klient der tager for lang tid - Uden at serveren virker belastet?
Avatar billede ewax Nybegynder
24. april 2012 - 13:30 #5
Jeg lukker ned her

Det var keepalive opsætningen der stod forkert sammen med logfilerne der blv for store grundet et par simple css fejl :)