Avatar billede Esbenta Nybegynder
05. januar 2012 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering af tomme celler

Jeg sidder med et ark i Excel 2010, hvor der på baggrund af en celles tekst skal laves betinget formatering i 2 ud af 4  andre celler.

F.eks.

A1's tekst(kilden til den betingede formatering) starter enten med arbejd eller noget helt andet.

Hvis teksten i A1 starter med arbejd, skal A2 og A3 gøres grå

Hvis teksten i A1 ikke starter med arbejd, skal A4 og A5 gøres grå.

Løsningen må ikke laves via en makro.

På forhånd tak
05. januar 2012 - 14:26 #1
Marker celle A2:A3, og angiv denne formel som betinget formatering:
=SMÅ.BOGSTAVER(VENSTRE($A$1;6))="arbejd"
og vælg formatering.

Tilsvarende for A4:A5:
=SMÅ.BOGSTAVER(VENSTRE($A$1;6))<>"arbejd"
Avatar billede Esbenta Nybegynder
05. januar 2012 - 14:29 #2
Jeg skal ikke længere bruge svaret, men for en ordens skyld har jeg tjekke dit svar og det virker ikke.

Men jeg takker for hjælpen.
Avatar billede Esbenta Nybegynder
05. januar 2012 - 14:30 #3
lukket
05. januar 2012 - 14:51 #4
Selvfølgelig virker det!