Avatar billede cjonassen Nybegynder
03. januar 2012 - 21:44 Der er 22 kommentarer

WINDOWS BOOT MANAGER

Hej. Når jeg tænder min HP får jeg følgende meddelse:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows inst. disc and restart.
2. Choose your language settings
3. Click repair.

If you do not have the disc, contact your system admin. or computer manufacturer for assistance.

File: \Boot\BCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occured while attemptning to read the boot config. data.

Hvad kan jeg gøre? Jeg har ingen Windows CD - kun en med Image/Virtual disc..

MVH. Casper
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 21:53 #1
Lige når du starter pc, kan du så få den over i fejlsikret tilstand ved at trykke f8?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 21:54 #2
Hvia du kan kan du (fra fejlsikret tilstand) prøve en systemgendannelse til før dit problem opstod.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 22:06 #3
Du kan downloade en reparations cd fra http://helgec.dk/vista-recovery.html virker både til Vista og Win 7
Avatar billede cjonassen Nybegynder
03. januar 2012 - 22:08 #4
Nej jeg kan ikke få den i Fejlsikret tilstand. Og der er forresten heller ikke oprettet nogle systemgendannelsespunkter..
Avatar billede cjonassen Nybegynder
03. januar 2012 - 22:14 #5
Kan jeg så boote fra den CD selvom jeg slet ikke har adgang til at komme videre fra den sorte skærm?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 22:30 #6
Ja det kan du og så gør du som du selv beskriver i dit spørgsmål
Avatar billede cjonassen Nybegynder
03. januar 2012 - 22:48 #7
har brændt discen og får nu følgende:

Windows cannot find a system image on this computer.

Attach the backup hard disk or insert the final DVD from a ackup set and click Retry. Alternatively, close this dialog for more options

??
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 23:02 #8
Læste du det hele? Der står det er en Iso som skal brændes til enBoot-cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2012 - 17:55 #9
#8 Nemlig.
Og det kan du bruge IMG burn til.
http://programmer.downloadcentral.dk/?ImgBurn/BraenderSoftware/Multimedie/3461
Du bruger øverste venstre mulighed når du gør det vist her:
http://programmer.downloadcentral.dk/upload/screenshot3461-0.png
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2012 - 17:58 #10
Kender du ikke en der har en version magen til den du har installeret?
Med den burde du kunne reparere systemet, hvis det andet ikke lykkedes.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 19:24 #11
Nu har jeg set nærmere på det link til NeoSmart. Det er sgu lidt for smart efter min mening. Den Iso kræver de jo betaling for ca 50 Kr. http://imageshack.us/photo/my-images/233/win7kberecovery.jpg/
Nu har jeg selv brændt en Windows 7 Rapair disk og ud fra den lavet en Iso- fil på 142MB. Jeg har prøvet at brænde den og boote op på den, og den virker. Jeg lægger den gerne på Big upload hvis nogen er interesseret nu eller senere.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 19:30 #12
Ps. Jeg har lavet den Iso ud fra min egen win7 32bit.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
09. januar 2012 - 18:31 #13
Jeg har nu prøvet at brænde den her boot cd via flere forskellige programmer. den virker - bare ikke når man ikke har noget OS installeret på computeren i forvejen.

Er den eneste løsning at skaffe sig en Win 7 Cd eller kan der gøres andet?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 19:14 #14
Hvis du er sikker på at du booter fra din skive og ,at du efter at have valgt at reparere din installation, får den besked som du angiver i #7
så er dit problem, at dit system er så corrupt at installationen ikke genkendes - er det tilfældet er løsningen en ny installation
Avatar billede cjonassen Nybegynder
09. januar 2012 - 19:47 #15
Jeg laver en Startup repair. Der får jeg af vide at computeren kan ikke repareres automatisk.

De muligheder jeg får på denne cd er:

* Startup Repair
* System Restore
* System Image Recovery
* Windows Memory Diagnostic
* Command Prompt

Så i stifinder af jeg har et drev nu der hedder (X:) Boot. Har prøvet forgæves at starte en fil der hedder setup i denne, via Command promp - > start setup
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 20:06 #16
Om det hjælper ved jeg ikke , men prøv at vælge kommandopromt og kør så en
chkdsk /r /f
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 20:19 #17
Du har i starten af din disk en systempartition på ca 100 MB måske er det bare data (startfiler) på den partition der er blevet beskadiget - hvis du har en anden Win 7 installation er det ofte muligt at kopiere data herfra og på den måde skidtet op og køre
Avatar billede cjonassen Nybegynder
09. januar 2012 - 20:31 #18
Det forstår jeg ikke. hvad mener du med i starten af min disk? og anden win 7 installation? jeg har jo ikke nogen cd.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 20:46 #19
"Det forstår jeg ikke. hvad mener du med i starten af min disk?" 1. partition på din problemdisk

"anden win 7 installation?" Du skriver jo fra en computer, det var vel ikke helt utænkeligt at det var fra en Windows 7 installation

"jeg har jo ikke nogen cd. " det har jeg heller ikke nævnt
Avatar billede cjonassen Nybegynder
09. januar 2012 - 22:24 #20
Nu har jeg via en boot disk downloadet der hedder; warlock pre-boot, faktisk fået adgang til win7 desktop. der ligger så en setup til win7 i computer -> boot (x:). Den kan jeg køre indtil jeg får denne meddelse:

A required CD/DVD drive device is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD or USB flash drive, pleasy insert now.

Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drice, you can safely remove it for this step.
Avatar billede HenrikFraRanders Nybegynder
23. april 2012 - 14:08 #21
Jeg har samme problem. Er der nogen, som kender nogen i nærheden af Randers, evt. Aarhus, som mod betaling kan hjælpe?
Avatar billede Younas Hamann Praktikant
12. marts 2017 - 22:22 #22
jeg har samme problem er der nogle der kan hjælpe imod betaling i københavns området!!! HJÆLP