Avatar billede bongo Novice
02. januar 2012 - 04:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er foto mindre efter download?

Halløj eksperter.

Jeg har fået tilsendt et foto på 3,59 MB. Men efter at have downloaded det fra min mail, er det kun 2,686 MB.
Jeg forstår det ikke, og vil helst bare have original størrelse.

Jeg bruger Chrome og Surftown webmail.

Anybody?

Tak - og rigtig godt nytår hele vejen rundt.

Christian
Avatar billede tobrukDk Novice
02. januar 2012 - 06:14 #1
har du prøve at snakke med surftown, omkring hvad der kan være galt siden at du får næsten 100 mindre endnu normalt?
02. januar 2012 - 07:14 #2
"Måler" du denne størrelse på samme måde i begge tilfælde ???

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bongo Novice
02. januar 2012 - 07:26 #3
Størrelsen var angivet i mailen før download, og så har jeg bare kigget på størrelsen af det downloadede billede ved at højreklikke>egenskaber.

Jeg bruger Windows 7.
02. januar 2012 - 07:57 #4
Jo jo - men størrelse på det oprindelige billed IKKE målt fra Mailen, men alm. "stifinder" som ... ved at højreklikke>egenskaber...

Når en fil/billed bliver lagt i en Mail, bliver der lagt lidt extra til...
Avatar billede bongo Novice
02. januar 2012 - 08:40 #5
Ok, så er det nok det. Jeg vidste ikke, at der blev lagt ekstra på størrelsen ved upload.
Men jeg har ikke mulighed for at se størrelsen på billedet i mailen, udover hvad der står angivet ud for vedhæftelsen.
Avatar billede bongo Novice
02. januar 2012 - 16:00 #6
Synes dog stadig at det lyder voldsomt, at billedet skulle være så meget mindre efter at have downloaded det.
02. januar 2012 - 17:15 #7
Hvis jeg tager et tilfældig billed i min samling

* 2.13Mb (2.240.511 byte) *

Set ved at højreklikke>egenskaber...

Hvilken er den 'rigtigt' ? *S* ...
15. marts 2012 - 16:41 #8
Hvad endte denne med ???
Avatar billede bongo Novice
15. marts 2012 - 17:39 #9
Giver du et svar?
:)
15. marts 2012 - 23:32 #10
Ping...