Avatar billede stuf99 Nybegynder
30. december 2011 - 21:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Glassfish v3 username/password

Hej
Jeg er lige startet i Glassfish universet og fulgt quick guiden for v3 udgaven. Men når jeg skal logge ind på administrationskonsollen, skal jeg angive et login?? Jeg har prøvet med diverse bl.a. adminadmin/changeit. Egentlig har jeg ikke installeret serveren, blot pakket zip filen ud og dernæst blot startet serveren. Men ifølge diverse forums angiver man username/password i installationen...Men hvordan det gøres står der intet om i quick guiden. Principelt ved jeg heller ikke om det er nødvendigt i og med at jeg kan starte serveren!?

Kan I hjælpe med at finde username/password?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2011 - 22:27 #1
Saa vidt jeg kan opggogle skal du bruge

asadmin scriptet

til at saette password med.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2011 - 22:31 #2
Avatar billede stuf99 Nybegynder
02. januar 2012 - 05:49 #3
hmmm, får denne fejl

Use "exit" to exit and "help" for online help.
asadmin> change-master-password
Enter the current master password>
Enter the new master password>
Enter the new master password again>
Cannot run program "keytool": CreateProcess error=2, Den angivne fil blev ikke f
undet
Command change-master-password failed.
asadmin>

jeg brugte changeit i current password...
Avatar billede stuf99 Nybegynder
02. januar 2012 - 19:38 #4
Jeg slettede hele Glassfish og brugte installeren istedet. Her kunne jeg se hvad login skulle være og jeg kan nu tilgå administrationskonsollen.

Tak for indspark!