Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. december 2011 - 18:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD kopering til ps 3

Hvordan kan jeg kopiere en dvd over til ps 3 for derefter at afspille den?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 18:36 #1
Har ikke sådan en, men har fundet dette:
http://www.ehow.com/how_4687031_play-dvd-movies-playstation.html
Håber det løser problemet
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. december 2011 - 18:46 #2
Hmm - her står hvordan jeg afspiller dvd på ps 3; og dét vidste jeg godt. Jeg ønsker imidlertid først at kopiere dvd'en for derefter at afspille dét, jeg har kopieret ind - altså uden dvd'en. Det skyldes, at der er afspilningsfejl, når jeg bruger dvd'en, men jeg kan kopiere den til min pc. Derfor ville jeg prøve noget tilsvarende på ps3'en.
Avatar billede mbech Nybegynder
27. december 2011 - 19:26 #3
Behøver du at kopiere filmen til ps3 ? Jeg bruger selv ps3 media server som et program der kører på min pc. Jeg brugte denne guide http://www.ps3tech.dk/guides/1609-ps3-media-server Det gode ved dette er at du ikke behøver at konvertere film til det rigtige format det gør media server.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. december 2011 - 19:37 #4
Jeg vil jo helst se filmen på mit store tv - her er pc'en ikke liii i nærheden, men det er ps3'eren. Jeg er i øvrigt ikke glad for at downloade 'altmuligt'. Jeg troede, at det var en facilitet i ps3 selv
Avatar billede C:\> Juniormester
27. december 2011 - 20:49 #5
Har altid selv brugt DVDfab
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. december 2011 - 20:57 #6
?? Er dét et program, som kan køre på ps3'en?
Avatar billede mbech Nybegynder
28. december 2011 - 17:22 #7
ps3media server skal heller ikke køre på en pc i nærheden. Den skal bare køre på den pc hvor du har filmen. Når du så starter din ps3 er der en menu du går ind i og her er dine film så. Ellers kan jeg også anbefale dvdfab. DVD ripper som du kører på mac eller pc kopierer dine dvd film til et format din ps3 kan læse
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
28. december 2011 - 17:40 #8
Altså: Jeg kan tage min dvd, stikke den i min pc og køre ps3media server eller dvdfab på pc'en og herved få en fil, som ps3'eren kan læse? Hvor på ps3'en kopierer jeg den så ind til? Ja, undskyld, men jeg er ikke helt med...
Avatar billede mbech Nybegynder
28. december 2011 - 18:24 #9
Du kan næsten alt :-) Du kan rippe din dvd til din pc der kan alle dine dvd for dens sags skyld ligge så du har en kopi af dem så bliver de ikke ødelagt. Derefter kører du ps3 media server på din pc. Her fortæller du media server hvor dine film ligger og serveren starter. Nu kan du så løbe ind og tænde din Ps3 hvor du nu kan se dine film. Den guide jeg lagde et link et ret god prøv at kigge den igennem.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
28. december 2011 - 18:29 #10
Jeg tror dig og vil eksperimentere lidt med det. Læg lige et svar...
Avatar billede mbech Nybegynder
28. december 2011 - 18:46 #11
Jeg lægger hermed et svar. Held og lykke med det