Avatar billede coolcom Nybegynder
27. december 2011 - 15:51 Der er 4 kommentarer

Streaming fra NAS til Samsung TV

Hej

Jeg har lige fået en ny NAS af typen ZyXEL NSA310. Jeg har fået den sat op og jeg kan fint se den på computeren.

Dog har jeg lidt problemer med at få den til at spille sammen med mit Samsung TV (UE37C6000).

Når jeg afspiller filmen fra TVet kan jeg hverken pause, spole eller få undertekster på. Filmen afspiller dog fint nok.

Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 15:54 #1
Det kan skyldes begrænset funktionalitet i enten UPNP/DLNA serveren eller i tv'et.
Derudover så formater der ikke understøttes fuldt ud af enten server eller tv.

Tjek manualerne.
Avatar billede coolcom Nybegynder
27. december 2011 - 16:07 #2
Jeg har prøvet både .avi og .mkv filer som jeg mener burde være rimelig standard.

I manualen står der også at TV'et understøtter disse formater.

Hvis harddisken sættes til TV'et med USB, er der heller ingen problemer med afspilningen af filmene samt navigere i disse.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 16:32 #3
#2 SÅ er det nok indstillingerne i nasen :)
Avatar billede coolcom Nybegynder
27. december 2011 - 16:39 #4
#3.

Det tror jeg også. Men problemet er bare at jeg ikke aner hvad jeg skal ændre :S