Avatar billede larsoslo Nybegynder
23. december 2011 - 00:34 Der er 16 kommentarer

acer extensa 5220 opstart problemer

hej alle

har et problem med en acer extensa 5220 som skulle være en julegave til en lille pige fra en af mine veninder , hun har selv været igang med at slettet den og stille den tilbage til fabriks indstillinger hvilket ikke gik så godt .

det eneste den kan er at starte op i bios og kan godt komme der ind , men hvis man lader den fortsætte kommer der en sort skærm og curser står og blinker i øverst i venstre hjørne og der efter sker der absulut ikke noget .

nogen som ved hvad det kan være og hvordan man evt. kan komme ind på recovery drevet .

vil mene den køre vista  .
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 01:49 #1
Recovery plejer at være F9 eller F10, under opstart, men kan være andre F-knapper.
Men det lyder ikke godt, at bios fører til sort skærm.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 07:48 #2
Avatar billede larsoslo Nybegynder
23. december 2011 - 11:58 #3
takker , men problemet er at efter acer start skærmen så står den med sort skærm og curcer blinker bare i venstra hjørne og der kan jeg ikke komme i kontakt med den .
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 12:23 #4
det kan være graffikkortet på den der er gået men det kan også være harddisken men udeluk ikke andet

kan du ikke komme i bios er det nok tilfældet

m.v.h
Avatar billede larsoslo Nybegynder
23. december 2011 - 12:28 #5
okay alt+f10 hjælper lidt , men den den kode som skal bruges er ikk "000000"  og hint giver ikke noget resultat .

Er der nogen forslag til hvordan man så kommer ind i den ?
Avatar billede larsoslo Nybegynder
23. december 2011 - 12:49 #6
og den vil ikke god ta de recovery cd´er som jeg har , er der nogen mulighed for at jeg kan lave nye eller er løbet ved at være kørt ?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 15:22 #7
har du prøvet det her

Her er en vejledning til hvordan du kører en recovery af maskinen med CD/DVD;

1. - Når du tænder for maskinen skal du trykke på delete tasten på dit tastatur, du skal ikke holde tasten ned du skal blive ved med at trykke på den, det vil sige flere gange i sekundet.

2. - Når du kommer ind i Bios skal du gå ind under det der hedder advanced bios features.

3. - Her skal du gå ned til first boot Device,  trykke Enter og vælge Cd-Rom/DVD.

4. - Tryk på Esc og vælg derefter Save and Exit.

5. - Sæt den bootable cd i cd-rom drevet og genstart computeren.

6. - Maskinen burde starte op fra cd'en - følg guiden på skærmen. Derefter burde alle indstillinger være sat tilbage til fabriksindstillingerne.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
23. december 2011 - 20:19 #8
jeg kan sagtens trykke f2 og komme i bios , problemet er at den ikke vil acc. den cd/dvd som skulle kunne føre computeren tilbage til fabriks ins.

er der nogen mulighed for at jeg kan brænde en ny ?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 07:30 #9
Avatar billede larsoslo Nybegynder
25. december 2011 - 00:31 #10
ja det kan man og det koster 400 kr hvilket jeg syndes er lidt meget at ofre på en gammel pc har talt med acer om det nu .

så måske der er en såm har dem liggende ??
Avatar billede larsoslo Nybegynder
02. januar 2012 - 22:35 #11
ingen som har et set cd´er til at ligge ?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 07:14 #12
hvis du har en windows version mage til den du har inde og du har nummeret på din windows kan du lægge den ind normalt uden recovery

den skal bare være mage til - du klan låne en eller muligvis købe en for antal kroner via microsoft

m.v.h
Avatar billede larsoslo Nybegynder
10. januar 2012 - 00:41 #13
Ja det er en original windows som ligger på , hvad koster det så at få en ny fra microsoft ved du noget om det ?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2012 - 07:31 #14
du kan købe en oem version i de fleste forretninger

http://www.microsoft.com/danmark/om/kontaktos.aspx

jeg ved ikke hvad det er for en version

du kan låne en af dine venner eller kopiere den bare den er eksakt mage til - så passer det nummer du har

m.vh
Avatar billede larsoslo Nybegynder
01. februar 2012 - 01:31 #15
har købt vista til den , er der nogen som gerne vil ha point
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 07:00 #16
ok men jeg havde købt win 7 der ikke er lige så tung at arbejde med som vista men det  er samme drivere

h.o. lykke