Avatar billede Steen Seniormester
21. december 2011 - 00:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Google søgning viser mig et forkert sted hen

Windows 7 64 bits
Firefox 8.01 sidste release...

Når jeg bruger Google søgning og får vist en række resultater, klikker jeg på en af linkene,  kommer jeg ikke hen til den pågældende side, men hen på eller anden spas side.

Jeg har bemærket at min startside, som altid har hedder:
http://www.google.dk/ig

nu hedder
http://www.google.dk/ig?aig=0&reason=1

og retter jeg den tilbage, bliver den næste gang jeg starter Firefox op ændret til
http://www.google.dk/ig?aig=0&reason=1
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 01:01 #1
Jeg har win 7 32 bit. Firefox 8.0 startside:http://www.google.dk/
Men jeg har slet ingen problemer.
Dine link henviser alle 3 til samme side. Og på grund af forkortelserne På Eksperten, kan man ikke se hele linket.
Avatar billede kjeldsted Novice
21. december 2011 - 02:08 #2
#1: Ikke helt korrekt. Hvis du kigger på linksne kan du tydeligt se forskel på det første og de to sidste ;)

Så vidt jeg kan se, er du langt fra den første der undre sig over at der er tilføjet "aig=0&reason=1", og det ser ud til at det drejer sig om nogle gadgets. Så tror ikke du skal være bekymret over dette.

Mht. det første du spørger om, forstår jeg ikke helt hvad du mener. Vil det sige at hvis du søger efter Google, og trykke på www.google.dk så havner du et helt andet sted, eller hvad?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. december 2011 - 02:13 #3
Enten valgte Eksperten da lige at slette det jeg havde skrevet, eller også kommer det nu to indlæg med samme indhold... Nå, men:

#1: Det er ikke helt rigtigt. Der er faktisk forskel på de to links.

Så vidt jeg kan finde ud af, er du for det første langt fra den første der undre sig over hvorfor det er blevet tilføjet "aig=0&reason=1" til URL'en. Det jeg umiddelbart kunne finde ud af var det at havde noget at gøre med nogle Gadgets, der skal have denne lille kommando for at blive vist, eller sådan noget. Så dette tror jeg ikke du skal være bange for.

Mht. det første du spørger om er jeg ikke helt med. Mener du at hvis du fx. søger efter 'Google', og så klikker på linket www.google.dk så haver du et helt andet sted end google, eller hvad?
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2011 - 02:16 #4
På siden med iGoogle findes nederst til venstre et link: "Klassisk startside". Kommer du tilbage til din normale strtaside med et klik på det?

Hvis ja, så klik på Funktioner > Internetindstillinger > Generelt > I rubrikken "Startside" klikker du på: "Brug aktuel side" > Anvend > OK
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2011 - 02:18 #5
Arhhh, undskyld, overså, du bruger Firefox, men mon ikke noget af det kan bruges?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 02:46 #6
#2 Nu har jeg set efter igen, og hos mig ser alle 3 link sådan her ud: http://imageshack.us/photo/my-images/62/linkaq.jpg/
Avatar billede vejmand Juniormester
21. december 2011 - 03:06 #7
valbycom >> På billedet du har uploadet, har du lige glemt det spørgsmålet handler om, nemlig adresse-linjen.  :-)

Siden den viser er den samme, men adressen er forskellig. (Som du også kan se i spørgsmålet)  :-)
Avatar billede Steen Seniormester
21. december 2011 - 07:28 #8
Jeg søger med Google f.eks "løbeure", og får en masse resultater Klikker jeg på et af resultaterne, kommer jeg ikke til den ønskede hjemmeside, men noget helt andet uanvendeligt. Jeg bliver omdirigeret på en eller anden måde, og det er derfor det undre mig at min Startside i Google selv ændre sig fra :

ww.google.dk/ig til ww.google.dk/ig?aig=0&reason=1
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 12:36 #9
@ vejmand
Det har du da helt ret i, jeg havde misforstået spørgsmålet:)
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2011 - 12:38 #10
#8.

Bruger du iGoogle som startside og ikke Google, som du ellers skriver?

Prøv at kigge her:
http://support.google.com/websearch/bin/answer.py?hl=da&ctx=contactpolicy&answer=69569
Avatar billede Steen Seniormester
23. december 2011 - 00:29 #11
Den side jeg kommer til når jeg trykker på de links google's søgemaskine har fundet hedder "www.searchput.net/cc.php?id=75277763

link til skærmdump : http://gupl.dk/670862/

inden for en brøkdel af et sekund bliver jeg sendt videre til en tilfældig side, som ikke har noget med det at gøre som jeg søgte på.

H
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2011 - 02:03 #12
Jeg havde en mistanke om det. Searchput.net betyder virus på din computer.

Luk spørgsmålet her og opret et nyt i kategorien Sikkerhed > Virus. Henvis med link til dette spørgsmål og forklar problemet med alle detaljer, dvs. styresystem, browser og teksten fra dit sidste indlæg.
23. december 2011 - 06:59 #13
*Enig med #12 !!! *
23. december 2011 - 09:10 #14
Avatar billede Steen Seniormester
23. december 2011 - 19:08 #15
spørgsmålet er lukket