Avatar billede RuneNS Nybegynder
19. december 2011 - 20:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Acer 8935G

Hej.

Jeg har de sidste 2½ månede fået blue screen på min Acer 8935g i forbindelse med at jeg spiller. (Bully, Fifa12, Batman Arkham Asylum) Problemet optræder "kun" når computeren er koblet til elnettet, og ikke når jeg spiller og bruger strøm fra batteriet. Jeg tænker derfor at der kan være en fejl i strømforsyningen eller adapteren. Jeg har to gange haft computeren til fejlfinding hos Computerplanet på Frederiksberg, hvor de efter forkert fejlfinding har fået mig til at udskifte adaptor (400 kr) og derefter harddisk (1100 kr), uden at det hjalp (forkert fejlfinding).
Nu mener de at det må være mit bundkort den er gal med. Det kræver en ny computer.

Lad mig høre hvad I tænker og om I har ideer til at afhjælpe.

Venlig hilsen
RuneNS

Herunder fejlkoden fra Win7 (32-bit)
Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    7f
  BCP1:    00000000
  BCP2:    00000000
  BCP3:    00000000
  BCP4:    00000000
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Computerdetaljer:
Intel Core 2 Duo processor P7450 (2.13 GHz, 1066 MHz FSB)
ATI Mobility Radeon HD 4670
4 GB DDR3 Memory

Alle drivere er opdateret v.hj.a Slimdrivers
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2011 - 21:07 #1
Kører den med andre skærmindstillinger med kontrast og lys når den kører med strømforsyning kontra batteri?
Man kunne forsøge at bruge de samme indtillinger til strømforsyning som den kører med i batteritilstand.

Den tekniske forklaring kunne være at bundkortet får tildelt overspænding når strøm er sat til, og at det er derfor du får bsod.
PS Passer strømforsynings spænding med den gamle??
Avatar billede RuneNS Nybegynder
19. december 2011 - 22:15 #2
Lyset bliver, ved tilslutning, skruet op, konstrasten kan jeg ikke vurdere.
Jeg har ikke tidligere (da den fungerede) lagt mærke til om lyset blev tydeligere, men jeg har også altid haft den tilsluttet elnettet.

Hvis det er bundkortet der er synderen, er der så nogle muligheder for reperation? Og kan jeg evt sikre mig at der ikke opstår overspænding?

Både ny og gammel adapter er købt genne Acer og passer til modellen.

Tak
Rune
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 08:14 #3
pr'v med denne her
den vil vise dig hvad det er

http://download.cnet.com/Blue-Screen-of-Death-Analysis/3000-2086_4-10802904.html

jeg har et andet

prøver lige om jeg kan finde det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 08:16 #4
Avatar billede RuneNS Nybegynder
20. december 2011 - 08:58 #5
Har downloaded Blue Screen View (tak). I feltet 'Dump file' ligger dette.
Er det den der fortæller mig hvad der skyldes problemet?

121911-44429-01.dmp    19-12-2011 20:38:48    UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP    0x0000007f    0x00000000    0x00000000    0x00000000    0x00000000    atikmdag.sys    atikmdag.sys+8ed45    ATI Radeon Kernel Mode Driver    ATI Radeon Family    ATI Technologies Inc.    8.01.01.1186    32-bit    ntkrnlpa.exe+3f07b    atikmdag.sys+8ed45    atikmdag.sys+8e1fb    atikmdag.sys+682ef        C:\Windows\Minidump\121911-44429-01.dmp    2    15    7601    145.776
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 11:19 #6
ja det er det

det er driveren til dit graffikkort

her er et eksempel

http://hardforum.com/showthread.php?t=1387215

ret tit skal man geninstallere windows ved disse hovsa fejl bare så du ved det - det kan tage uanet tid at rode så deffor er det ofte hurtigere den vej

men opdater din driver til den
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 11:19 #7
Avatar billede RuneNS Nybegynder
20. december 2011 - 11:54 #8
Jeg formatede og geninstallerede Win 7 i går aftes og brugte herefter Slimdrivers til at finde den nyeste Radeon driver.

Tænker du at det ikke har været nok?

Vh
Rune
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 12:15 #9
hvis slimdrivers ikke foreslår flere er det det vel nok
men det man latid først gør er dette

instaler windows
instaler antivirus
opdater alle bunkortetes drivere fra producent eller fra cd
her er chipset driver vigtig
opdater windows
adobe og andre programmer
og så videre

ofte når det er graffik er det meget hurtigere at geninstallere som du har gjort end bruge dage på at lede

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers
sådan indstiller du den

http://www.imgplace.com/viewimg337/8646/7320122011121233.png
Avatar billede RuneNS Nybegynder
20. december 2011 - 12:37 #10
Jeg ha installeret i en anden rækkefølge end din anbefaling, først drivere efter Windows opdateringer!
Kunne det være det?

Nu har jeg fået et tilbud på at købe denne af Computerplanet

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=658217&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

MEN, jeg har enormt svært ved at vurdere om det virkelig kan være rigtigt at en ny computer er eneste vej (2x forkert fejlfinding og udskiftning). Desuden er jeg ikke helt glad for a skulle gå fra 18,4" til 15,4"

Hvad tænker du? Og mange tak for at du er så hjælpsom
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 13:40 #11
jeg har en hel klar holdning til bærbare - min kone har en acer

jeg ville aldrig eje en bærbar

du kan næsten ikke skille sådan et dyr ad uden at skulle være ingeniør- skifte garffikkort kan du heller ikke

den er for dyr at købe i den korte periode den er god til spil
en stationær kan du næsten skifte hele skidtet ud på.

ret hurtigt indhenter nye spil og andet en bærbar så den simpelt hen ikke kan følge med

nej række følgen er stort set den samme
men noget af det første man altid skal installere er chipset driveren og grafikkortet i den rækkefølge hvis det er muligt

jeg vil sige det sådan at fejfinde på en bærbar er ret svært og computerplanet påstår de tager bundkortet ud og tester emn det er måske kun på en stationær
jeg har selv haft en nede jeg ikke orkede at rode mere ved og den fiksede de

jeg kan ikke råde dig med om du skal få den byttet men det er måske løsningen

m.v.h
Avatar billede RuneNS Nybegynder
20. december 2011 - 21:28 #12
Skal nok se mig om efter en ny....desværre.

Ved du hvor jeg kan få vejledning vedr. et nyt køb her på Eksperten?

Tak for din hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 07:43 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 14:55 #14
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 15:06 #15
Ja, er desperat :-)
Avatar billede RuneNS Nybegynder
03. januar 2012 - 08:55 #16
Lukkes