Avatar billede concepo Nybegynder
19. december 2011 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stofanet + Remote app + andre enheder kan ikke se hinanden....

Hej !
Er her en venlig sjæl som kan hjælpe ?

Vi har Stofanet i hjemmet. Det kører med derers trådløse kabelmodem fra Cisco (Stofas egen), og vi kører uden router.

Problemet er at vores enheder i hjemmet ikke kan se hinanden.
Alle er sat til always-on inde hos Stofa, og alle enheder kan fint komme på nettet. (Surfe osv)

Hvis f.eks. jeg sætter iPhonen med Remote app'en til at søge efter fjernsynet (Samsung Smart TV), finder den intet.

Eller sætter en iPad til at søge efter Apple TV'et finder den heller ikke noget.

Samme problem er har ved med en NAS-disk..og til tider den trådløse printer...

Vi har en del trådløse enheder i hjemmet (2 computere, ipad,  iphone, apple tv2, printer, Samsung smart tv)

Har noget om at det kan skyldes at tingene ikke har samme submaske, hvad det så end betyder ;)

Da vi kun har det trådløse kabelmodem fra Stofa, har vi ikke mulighed for at komme ind i admin-delen på dette, og derfor kan vi ikke ændre noget her.

Vil det hjælpe hvis vi køber en trådløs router, og kobler den til det trådløse Cisco (stofa)-modem....
Eller er det samme problem ??

På forhånd tak ;)
Avatar billede fla8000 Nybegynder
20. december 2011 - 16:50 #1
Har haft præcis samme problem. Købte en trådløs router og satte i Stofas Cisco modem og lod alle enhederne på netværket køre via den og nu spiller det!

Prøv det!

Fla
Avatar billede concepo Nybegynder
20. december 2011 - 17:22 #2
Hej .

Tak for svarene ...
Køber en ny router imorgen ;)

mvh Thomas
Avatar billede concepo Nybegynder
04. januar 2012 - 23:16 #3
Problemet blev løst med en ny Dlink DIR-615 router, sammen med kabelmodemet fra Stofanet.