Avatar billede ipaolaelgaard Nybegynder
19. december 2011 - 01:02 Der er 5 kommentarer

Hvad er forkortelsen af "klokken" på engelsk?

Hey..
Jeg har gået rundt og tænkt over hvad klokken egentlig hedder på engelsk, altså forkortet?
I dansk er det jo "Kl. er 15" men hvad ville det være på engelsk? :)
- tak på forhånd
Avatar billede vejmand Juniormester
19. december 2011 - 01:03 #1
Mon ikke det er O'Clock
Avatar billede vejmand Juniormester
19. december 2011 - 01:05 #2
Altså, 3 O'Clock PM
Avatar billede vejmand Juniormester
19. december 2011 - 01:07 #3
Forkortelse af "of the clock"
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 02:46 #4
Jeg tror ikke engelsk har lige det tilsvarende som Kl.
It´s two am. eller two pm. Og det er selvfølgelig en forkortelse af The time is. El. We'll Meet at two. (am).
Avatar billede wanze Nybegynder
19. december 2011 - 05:00 #5
På dansk siger man fx "Vi mødes kl. 3", man gør ikke lignende på engelsk, her ville man blot sige "We meet at 3 [[in the] AM/PM]". Der er ikke en decideret forkortelse, da det allerede er underforstået.