Avatar billede knixe Nybegynder
18. december 2011 - 14:06 Der er 1 løsning

Indsætte billede i included php fil

Jeg har lige brugt en times tid på at læse lidt php, da jeg gerne vil lave en simpel hjemmeside, der er let at opdatere.

Derfor er jeg begyndt at bruge include i php.

Lige nu ligger siden i /ny.

Derefter ligger alle undersider i /ny/indhold.

Alle billeder ligger i /ny/indhold/billeder.

Jeg har så lavet en side, som jeg includer, dvs. jeg har ikke skrevet andet end teksten på siden, da den selv læser css mv. fra index.php.

Mit problem er, at jeg skal have et billeder ind, og jeg bruger kommandoen:

img src=/billeder/BILLEDFIL

Problemet er, at den ikke kan finde billedet.

Hvis jeg derimod siger den skal finde

hjemmeside.dk/ny/indhold/billeder/BILLEDFIL - kommer den frem.

Hvor er fejlen? Vil nemlig helst ikke binde den til en URL, da jeg gerne vil have mulighed for at flytte siden.

Mvh
Avatar billede knixe Nybegynder
18. december 2011 - 14:48 #1
Fik løst det