Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
18. december 2011 - 03:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Betinget formattering i excel 2010

Jeg har en talrække med en mængde (Q) og en pris (P)
Eksempel med celler:
A1: 50Q
A2: 10P
A3: 50Q
A4: 5P
A5: 50Q
A6: 3P

Det vigtige for min betingede formattering er et priserne skal være faldende. Mængderne er ligegyldige - bare de er positive.

Min formel er altså noget i retning af "A4<A2" ellers skal A4 give et udslag.
Ligesom "A6<A4" ellers skal A6 give et udslag.

Jeg har prøvet med IF, AND/OR funktioner, men excel vil ikke helt det samme som jeg vil. I bedste fald kan jeg få A2 til at give udslag, men det er vigtigt at det felt hvor fejlen er (altså hvor det ikke er faldende) giver udslag da talrækken er lang og der bliver pillet manuelt i det.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
18. december 2011 - 08:40 #1
Jeg har lidt svært ved at gennemskue det fænomenalt geniale i dit valg af opstilling? Men det er der vel en forklaring på?
Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
18. december 2011 - 15:59 #2
Tror nu heller ikke jeg hævder at selve opstillingen er 'genial'??? Blot et problem der skal løses.

Efter at have vendt opstillingen om virkede denne formel i øvrigt :)

=ELLER(OG(D1>=B1;D1>0);OG(D1<=B1;D1<0))