Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
17. december 2011 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

itunes/iphone problem med behandling af musik

hejsa .. jeg har et problem med min itunes og også iphone 4s .. det handler om min musik ..
når jeg lægger musik ind i itunes
jeg kan feks lægge et helt album med burhan g ind i itunes men den lægger dem ind som forskellige albums istedet for at lægge dem ind som et album .. dvs at jeg har måske 7 sange i det ene album men når de er lagt ind i itunes så ligger der 7 albums med hver sin sang i ..  selv om det er fra samme album
og det samme sker for ihpone .. der kommer til at ligge 7 albums fra samme artist selvom det alle sangene er fra det samme album .. og det er død irreterende for det kommer til at fylde helt vildt meget på listen over albums/artister
er det ikke muligt selv at bestemme hvor mange sange der skal ligge i hvert album sådan så jeg har alle sange fra en artist i samme album
feks .. jeg har en masse med michael jackson og vil gerne have det sådan at hvis jeg kigger på min iphone så skal ALLE de sange ligge inde under michael jackson og ikke en sang for hvert album

ved godt det lyder meget mærkligt og jeg forklarer det måske forkert .. men håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig det er skide irreterende at have en million albums stående med en sang i hver selvom det er fra samme kunstner
mvh
Luffe
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2011 - 18:04 #1
Det er vel ikke bare din visning der er sat "forkert" ?

I Itunes, til venstre for søge feltet, der er der fire ikon felter, hvis du trukker på det ikon der vises som seks firkanter
Så vil du under "æblet" kunne skaifte mellem album, kunstner, genere og kunstner.
Du kan tillige gå i menu Oversigt og ændre visning der - feks tilliste som jeg altid køre med og afspiller i blandefunktion.
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
17. december 2011 - 18:13 #2
ja det har jeg også prøvet men problemer er jo når jeg så lægger dem over på min iphone så kan jeg ikke gøre det samme .. eller jo det kan jeg sådan set godt men den viser stadig kun det som jeg sagde før med alle sangene er i hvert sit album ..
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
17. december 2011 - 18:29 #3
har fundet ud af hvad problemet er .. man skal bare gå ind i selve mp3'en og redigere kunstneralbum under egenskaber for sangen :-)