Avatar billede tdj54 Nybegynder
17. december 2011 - 13:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til DRs netradio - hvorfor ikke?

Nu vil jeg prøve her i denne kategori. Jeg kan ikke høre netradio på dr.dk, vælger hør netradio, nyt vindue åbner på dr.dk/radio/player/?p3 - fastfryser herefter og ingenting sker. Adobe Shockwave Flash Object er installeret. (har prøvet at fjerne dette helt og geninstallere) Et tidligere svar indeholdt forslag om at prøve Google Chrome, er gjort med fin succes, her spiller det efter planen, men jeg kan ikke forstå hvorfor IE8 stopper processen. Jeg har tidligere kunne høre DRs netradio på IE8, og kan ikke huske hvad jeg skulle have gjort galt, eller ikke har været opmærksom på. Under Funktioner, Administrer tilføjelsesprogrammer, finder jeg Shockwave Flash Object værende AKTIV med version 11.1.102.55, under Indlæste og Kører uden at kræve tilladelse. Er der een af jer der lige kan gennemskue hvor "skruen" er rustet fast? Jeg har XPpro
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 14:14 #1
i IE - hvis man slår fejlvisning til, og starter netradio kommer fejl:
SCRIPT87: Ugyldigt argument.
?P3, linje 30 tegn 53
HTML1115: Den X-UA-kompatible META-kode ('IE=Edge') blev ignoreret, fordi dokumenttilstand allerede er afsluttet.
?P3
Opdater siden, så du kan se de meddelelser, der eventuelt blev vist, før F12-værktøjerne blev åbnet.
SCRIPT5007: Værdien af egenskaben 'autoPlay' kan ikke angives: Objektet er null eller er ikke defineret
?P3, linje 525 tegn 14

så dr er pt ikke ie-kompatibel - skriv til dem (altså webmaster på dr)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 14:18 #2
det sjove...
hvis man sætter ie9 til at køre som ie7, ie8 eller ie9-kompatibilitetstilstand, så virker radioen.
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2011 - 14:21 #3
#1+2.

Jeg kører med IE8 og har fin adgang til alle kanalerne på DR-netradio :-)
Avatar billede tdj54 Nybegynder
17. december 2011 - 14:26 #4
claes57 - tak for kaffe, jeg ved godt at det tager lidt ekstra tid, men kan jeg få dig til at fortælle hvad jeg skal gøre i et langsommere tempo, altså step by step, det er en ældre herre du har med at gøre, undskylder
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 14:28 #5
så løsningen er Funktioner/Indstillinger for kompatibilitetsvisning
der tilføjer du
www.dr.dk
og så er der radio fremover...
Avatar billede tdj54 Nybegynder
17. december 2011 - 17:36 #6
ja bare det var så let claes57, fungerer ikke, ved ikke om det er mine sikkerhedsinstillinger den er gal med, så jeg træder stadig vande
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 17:47 #7
du skal måske lige tømme cache. Start IE og gå ind på en tilfældig side (ikke dr.dk), så Funktioner / Slet browserdata
der skal KUN være hak i 'midlertidige internetfiler'
klik på 'Slet'
derefter går du til dr.dk, og så se på Funktioner / kompatibilitetsvisning - der skal være et hak foran - ellers har du tastet forkert, og så skal du bare Funktioner / Indstillinger for kompatibilitet...
Der er www.dr.dk nu i det øverste felt - klik på Tilføj.
Så vil det virke fremover.
Avatar billede tdj54 Nybegynder
17. december 2011 - 20:26 #8
Jeg har tømt cache efter din vejledning, når jeg derefter går til dr.dk og i Funktioner/kompatibilitetsvisning er dette ikke muligt - men jeg kan godt gå til Indstillinger for samme, og her er også dr.dk at finde i ruden websteder samt at der er hak i alle 3 muligheder derunder
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 20:56 #9
der skal så ikke lige være hak i den sidste...
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2011 - 17:03 #10
#8.

Når du har vinduet "dr.dk/radio/player/?p3" åbent, så find vinduet nederst på siden med en hængelås og en buet pil. Til højre for det er en nedadpegende pil.

Klik på den og vælg "Fra". Luk IE8 ned og prøv at åbne "dr.dk/radio/player/?p3" igen eller et af de andre radioprogrammer.
Avatar billede tdj54 Nybegynder
20. december 2011 - 17:34 #11
milter, super med den genvej, den vil jeg prøve at huske - den hjalp bare ikke på problemet - kan simpelthen ikke få tag på netradio fra dr via IE8, der kommer nok lige pludselig en åbenbaring der siger hvad jeg har gjort forkert, virker perfekt på GoogleCrome
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2011 - 17:41 #12
har du overvejet at prøve 10 sekunder med firewall/viruskontrol slået fra? dvs slå hvad du nu har fra, og start dr.dk + netradio.
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2011 - 18:03 #13
Prøv også at kigge på siden herunder. Klik på hvert enkelt link (dvs. dem med blå skrift) og prøv alle forslagene uden undtagelse:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Internet-Explorer-8-Information-bar-frequently-asked-questions
Avatar billede tdj54 Nybegynder
30. april 2012 - 10:11 #14
send svar for pointgivning så jeg kan lukke spørgsmålet