Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 12:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gøres antivirus program midlertidigt passivt?

Jeg kører XP pro - som antivirus har jeg Microsoft Security Essentials. Ved downloading af Adobe Flash Player bliver der foreslået at man slukker midlertidigt for antivirus programmet ved downloading af AFP, hvordan gøres det? Kan kun se muligheden for helt at afinstallere MSE, kan det være rigtigt, er der ikke nogen "pause knap"?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2011 - 12:36 #1
det skal du bare ignorere - det et kun hvis programmet ikke kan indlæses online, at man henter en komplet version ned, lukker for internetforbindelsen, og lukker viruskontrol og indlæser.
Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 13:10 #2
Tak for svar claes57, men det var en tanke om en mulig årsag til at jeg ikke kan få Flash Player til at virke. Jeg er ikke kommet videre den sidste halve uge, har gentagne gange ind- og afinstalleret Flash, via kontrolpanel og tilføj/fjern program. Der er et eller andet der ødelægger processen, har haft Flash tidligere og jeg kan ikke komme på hvad jeg har gjort forkert. Efter installering ligger den i IOBit uninstaller og kan ses under Funktioner, admin. tilføjelsesprogrammer som værende aktivt, ikke desto mindre kan jeg fortsat ikke høre DR netradio, så jeg søger fortsat hjælp til løsning af det problem. Har forsøgt at downloade Flash direkte fra Adobe og via DRs link, begge med samme resultat eller mangel på samme, sidder der en ekspert der rammer lige punktet er det super, men ellers tak
Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 13:49 #3
Som yderligere info, under download af Flash Player, efter 2 gange kør, åbnes en rude Initialiserer Adobe Flash Player 11, downloader, og efter 12% kommer så overførslen fik timeout - dette forklarer selvfølgelig at det ikke virker, men hvorfor denne besked OG hvorfor ses programmet liggende som værende installeret når man ser under kontrolpanel tilføj/fjern programmer?? jeg forstår ikke en f.. af det hele
Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 13:51 #4
derfor opstod tanken om at passivisere antivirusprogrammet;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2011 - 15:11 #5
Har du set efter i Internet explorer?
Avatar billede Cypern Nybegynder
15. december 2011 - 15:24 #6
Hvis problemet er afspilning af video i youtube og lign, og den skriver du skal installere, så check først om den ikke allerede er installeret ved at bruge Google crome fremfor IE9.
Jeg oplevede samme problem, men ved at klikke på administrer tilføjelses programmer i IE9 så jeg at den var deaktiveret.

Check om du ikke kan afspille den video i crome og derefter chek din IE9 indstillinger.
Avatar billede torben lind Forsker
15. december 2011 - 19:45 #7
Hej tdj54.
Jeg sidder desvaerre med en polsk computer,men jeg vil proeve sae godt som muligt at forklare det.
Nede pae proceslinie klikker du pae skjulte ikoner og aebner derefter MSE,naer det aebner gaer du hen under vaerktoejer oeverst oppe hvor der er fire faneblade,derefter i venstre side gaer du ned til nummer 3 linie og klikker pae den,det billede der nu dukker op i hoejre side afchecker du den oeverste linie og nu er MSE midlertidig afbrudt,men husk naer du er faerdig med at downloade at aktiver den igen.
Med venlig hilsen
torben lind
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2011 - 20:03 #8
og i mellemtiden har du åbnet for alt - så det er bedre at hente hele filen ned, og så indlæse den offline...
Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 22:28 #9
cypern, fino med forslaget om crome, her virker DRs netradio, men kan ikke forstå at det ikke virker på IE, som er min standart
Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 22:36 #10
torbenlind, min polske ven, du fik da svaret på trådens 1. spørgsmål, så send et svar, for det virker nøjagtig som du beskriver. - nu får jeg ikke timeout efter 12% og det ser unægtelig ud som om at Shockwave er installeret når jeg tjekker fjern/tilføj programmer i kontrolpanelet - når jeg tjekker Funktioner, Administrer tilføjelsesprogrammer IE, Adobe Systems Inc., Shockwave Flash Object ER aktiv, version 11.1.102.55, både under indlæste samt kører uden at kræve tilladelse, kan du give et råd så det kan komme til at funge på IE?
Avatar billede torben lind Forsker
16. december 2011 - 05:55 #11
Hej tdj54.
Her foelger et svar.
Ang.IE skal jeg ikke goere mig klog men jeg vil studerer det lidt mere,sae maeske kan hjaelpe dig lidt senere.
torben lind