Avatar billede webimo Nybegynder
13. december 2011 - 21:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Replace colour hvordan i photoshop SC5 ?

Jeg har en hvid baggrund på et stykke grafik med mange detaljer, og jeg vil gerne lægge en bestemt farve ind. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede prodic Mester
13. december 2011 - 22:20 #1
Kommer meget an på grafikkens udseende.
Én mulighed er via Select->Color Range, men der findes mange alternativer. Hvilken funktion der giver det bedste resultat kommer meget an på billedet.
Avatar billede cardinale Nybegynder
18. december 2011 - 00:32 #2
Den bedste måde hvis din baggrund er hvid er at oprette et lag under dit lag og lave det i den farve du ønsker. Marker derefter dit øverste lag og i layers-paletten vælger du multiply hvor der står normal.