Avatar billede kimley Nybegynder
13. december 2011 - 09:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

spil fra bit 32 til 64

Hej

Min datter har fået ny computer. Hun havde en xp 32 bit før og har nu fået en win 7 64 bit. det resulterer dog i at nogle af hendes spil ikke vil virke. er der en løsning på dette?
Jeg prøvede også på min vista 64 bit der installerede den men da den nåede et punkt hvor den gjorde slette fil klar lukkede det bare ned.

Det drejer sig bla om spillet fra pixar Biler
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2011 - 09:26 #1
ældre spil, der benytter 16bit kode, kan ikke køres på 64bit systemer.
Hvis spillet ikke er krævende, så kan du oprette en virtuel maskine med win-xp (hvis du har en gammel brugbar cd og licens).
https://www.virtualbox.org/
Så kan man lave en lille 'maskine', og installere spil der.
Virtualbox kan faktisk sættes op til at køre næsten usynligt - udover win7-processlinjen er der så en til xp, hvor spil køres fra.
Avatar billede kimley Nybegynder
13. december 2011 - 13:43 #2
Hej claes57

Jeg er ikke helt pc nørd. vil det sige jeg skal hente det program og så installere win xp og gemme i den mappe
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2011 - 13:59 #3
Hent programmet - i det skal du oprette en virtuel pc. Når den lige er oprettet, så skal du i den maskines opsætning (det ligger i programmet) sætte grafikhukommelsen op til maks (128mb).
Derefter isætter du din xp-cd, og starter den virtuelle maskine - så vil den kunne installere xp, og derefter indlæser du spil. Der er mange opdateringer til xp, og disse skal også hentes - start med at hente viruskontrol http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials
Avatar billede kimley Nybegynder
13. december 2011 - 14:31 #4
Ok det lyder som en større proces så kigger på det når datteren sover og takker :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2011 - 15:32 #5
Avatar billede kimley Nybegynder
18. december 2011 - 13:15 #6
Hej igen

Nu har jeg fået installeret den maskine samt xp pro

Der var dog en del valg man skulle tage i den virtuelle og jeg tror jeg har gjort noget galt da den siger ikke understøttet skærmkunfiguration når hun vil spille Biler
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 12:44 #7
Mener du skærmkonfiguration ?

prøv > VirtualBox (Oracle VM VirtualBox) > klik på fil >indstillinger
Avatar billede kimley Nybegynder
21. december 2011 - 15:36 #8
Hej

Jeg har set på fil >indstillinger og der er ikke noget med skærminstillinger.
Men under maskine>opsætning>skærm der står den til 128mb
Og det kan jeg ikke rette.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 22:13 #9