Avatar billede kryss Nybegynder
05. august 2001 - 13:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vandkøling

Jeg har installeret vandkøling på 1333Mhz T-Bird, men alligevel bliver den over 60 grader varm. Kan det passe den ikke køler mere?
Avatar billede red_eagle Nybegynder
05. august 2001 - 13:38 #1
øhm.....blver vandet også kølet ned? :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. august 2001 - 13:39 #2
Den burde være meget køligere. Hvilket kølesystem har du brugt?
Avatar billede kryss Nybegynder
05. august 2001 - 13:42 #3
Det hedder Coolerkit V120
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2001 - 14:11 #4
her kan du se en test af sættet
http://www.extremedk.dk/test/coolerkit/coolerkit1.htm
og hvor varmt det bliver
Avatar billede guiron Nybegynder
05. august 2001 - 14:15 #5
Sammen med vandkølingen skal du jo egentligt også bruge Peltier køling!

/Guiron
Avatar billede kryss Nybegynder
05. august 2001 - 14:23 #6
der følger en kobberklods med, skal den bruges også, og i så fald skal der kølepasta mellem den og kølehovedet eller kun mellem processor og kølehoved.
Avatar billede trivial Nybegynder
05. august 2001 - 15:13 #7
Hmmmm
Avatar billede zonedk Nybegynder
05. august 2001 - 20:06 #8
Dem kobberklods eller coolplate skal du kun bruge hvis du bruger peltier ellers skal du ikke bruge den. kølehovedet skal monteres direkte på cpu\'en
Avatar billede rolchau Nybegynder
12. august 2001 - 14:56 #9
Den coolplate kan du godt ligge på hylden...Den tilføjer kun vægt til computeren intet andet. Brug den til et peltier element hvis du have sådan et.

Sørg for kun et putte en lille smule kølepasta på cpu\'ens core - Meget tyndt lag.
Har du sat blæseren til at kører ved 12v?
Har du sørget for at slibe kølehovedet? Hvis ikke så køb noget P1000 og P1200 sandpapir (koster omkring 8 kr stykket for en lile plade) og slib den blank. Det giver nogle grader mindre.
Avatar billede kodiak Nybegynder
11. november 2001 - 12:41 #10
det kan nemlig godt passe..vandkøling er den største fis i en hornlygte jeg nogensinde har været ude for..har brændt to sæt motherboard + CPUs af på den konto..hold dig væk fra lortet
Avatar billede kodiak Nybegynder
11. november 2001 - 12:42 #11
ovenikøbet med det samme sæt som dit, V120 fra CoolerKit Danmark :(
Avatar billede kodiak Nybegynder
11. november 2001 - 12:44 #12
her kan du give mig points hvis du er enig i min holdning :D