Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 16:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Genvejstast til denne computer

Hvordan opretter man en genvejsknap til denne computer? Man kan med chrome,calculator,osv. men når jeg klikker egenskaber på denne computer får jeg ikke mulighed for at oprette genvej men istedet kommer der alt muligt andet frem med windows index score osv..
Avatar billede klaudi Ekspert
11. december 2011 - 17:07 #1
Højreklik på Computer og hold knap nede,
træk ud på Skrivebord og vælg opret genvej her
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 17:09 #2
Min Computer har allerede en genvejstast du kan bruge: Win+E
Jeg ved ikke hvordan man ændrer den, men det er nok noget med nogle registries.
11. december 2011 - 17:13 #3
Hvad er der galt med at bruge

WindowsTasten E

???

www.genvejstasten.dk/genvejstaster.asp?shortcut=Windows

---

Prøv iøvrigt

WindowsTasten Break
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:13 #4
#1 Det der giver ingen mening. Hvilken knap skal jeg holde nede? Jeg skal ikke oprette genveje, det som jeg skal er at have forbundet Denne computer med en genvejstast.

#2 win+e gør ingenting på min pc.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:16 #5
#3 ????

Åbner stifinderen    Windows + E

Det er jo ikke det som den skal.

Jeg skal finde en genvejstast som åbner Denne computer, på samme måde som man åbner chrome med genvejstast f.eks.
11. december 2011 - 17:19 #6
[Stifinderen] er jo næsten det samme som [Denne Computer] ???

WIN  E  burde virke på alle M$ Windows 'dåser' ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:21 #7
Men det gør det ikke her.

Den eneste "løsning" jeg har fundet pt. er at oprette genvej af denne computer på skrivebordet, højreklikke>egenskaber, og så under genvej kan man angive en genvejstast, som åbner denne computer når man trykker på genvejstasten. Desværre er man tilsyneladende "tvunget" til at have genvejen liggende på skrivebordet, for sletter man den så virker genvejstasten ikke længere..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:25 #8
11. december 2011 - 17:37 #9
...genvej af denne computer på skrivebordet... - den skal sansynligvis bare ligge et sted i din PATH - eksempelvis i C:\WINDOWS mappen ???

---

WIN  E  burde virke på alle M$ Windows 'dåser' ...
Prøv lige på en 'tilfældig' anden 'putter' ??? Hvis muligt...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:38 #10
Kan prøve min bærbar om ikke andet men prøver lige det du foreslår med denne computer fra en anden path
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:40 #11
Så lykkedes det! Løsning: Man skal bare åbne start, søge efter "computer", så kommer denne computer frem i søgeresultatet, så højreklikke og vælge egenskaber, og under genvej kan man angive en genvejstast som åbner denne computer. Så det virker perfekt, mange tak karise. Smid et svar.
11. december 2011 - 17:51 #12
Ping...

Men prøv/undersøg lige ->
WIN  E  burde virke på alle M$ Windows 'dåser' ...