Avatar billede teamdev Novice
10. december 2011 - 20:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hente data fra database og gemme som excel

Hejsa I kloge mennesker.

Jeg kan sagtens hente data fra en database med brugernavne fødesldage og hvad der ellers er af relevante felter.
Og jeg kan også sagtens få dem præsenteret på en webside.

Men jeg kunne godt tænke mig at der automatisk blev lavet et excel ark med data fra opslaget, efter scriptet er kørt.
Ikke noget med at skulle svare på om der skal gemmes eller eksporteres, men helt automatisk.
excelarket kunne jo få dato-klokkelset på i filnavnet.

Nogen der kan hjælpe med inputs?
Avatar billede teamdev Novice
10. december 2011 - 20:06 #1
Lille tilføjelse.

Jeg har fuldstændig magt over server og database, ikke noget webhotel. Serveren er min egen
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2011 - 23:10 #2
Hvilken type database?

VBA-kode i Excel kunne hente data, men hvad og hvornår?
Avatar billede teamdev Novice
10. december 2011 - 23:17 #3
kan sagtens lave en forbindelse fra excel ned i databasen, men det er ikke det jeg vil have.

Jeg tænker at køre et asp script der automatisk genererer en excel fil med data fra en forespørgsel, og efterfølgende sender mig en mail med excel filen vedhæftet.
Avatar billede teamdev Novice
14. december 2011 - 23:27 #4
Nå det her kræver åbenbart en component på serveren og det vil jeg ikke ofre. laver en .csv istedet ved at bruge FSO (FileSystemObject)