Avatar billede cmo0812 Nybegynder
09. december 2011 - 08:51 Der er 1 kommentar

Spørgsmål vedr. rapporter i AX 2009

Hej Eksperter

Jeg har en udfordring som jeg håber i kan hjælpe med. I min Ax 2009 foretages der på nogle bestemte konti bogføring i en anden valuta end DKK. bogføringen sker ved hjælp af transaktionsdagens kurs. Dvs at såfremt man eksempelvis bogfører EUR 100.000 d. 30.11.2011, så bruges kursen pr. denne dag i omregningen til DKK. Når jeg kigger i posteringerne på eksempelvis en konto hvor der bogføres i EUR, så fremgår posteringerne i den oprindelige valuta (denne kolonne hedder Beløb valuta) og endvidere vises de omregnede beløb i DKK (kolonnen hedder Beløb).

Spørgsmålet er så hvordan jeg kan lave en rapport som kun viser de omregnede beløb i DKK?

Jeg håber virkelig i kan hjælpe.

hilsen

Casper
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
21. december 2011 - 10:12 #1
Hej

Der er et felt i din datasource som indeholder den oprindelige valuta, og den omregnede. Så der er et felt der indeholder sine 100EUR og i den anden holder de 750DKK. Mener feltet hedder AmountMST.

Hvis ikke du lige kan finde det, kan jeg godt finde den nærmere placering :)