Avatar billede simondid Nybegynder
08. december 2011 - 20:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

byg selv masking windows 7 install hjælp

hey

jeg har lige samlet min nye compouter og er nu ved at installere windows 7 på den desvære kan min cd ikke se nogle af mine 3 diske :-(

har virkelig ingen ide om hva jeg skal gøre for at få windows 7 installeren til at se mine diske har forsøgt at installere ubuntu dog unden held da den kommer og siger den ikke kan finde "could not find kernel image : vesamenu.c32 "

har ingen ide om hva jeg skal gøre så jeg kan see mine diske og installe windows 7 på en af dem

nogle der har en ide??
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 21:21 #1
Ha du en gammel XP-CD liggende? Ellers brænd dig en Hirens Boot-cd, så kan du se dine diske.
Avatar billede simondid Nybegynder
08. december 2011 - 21:31 #2
har desvære ingen gammel xp liggende prøver lige at lave en hirens men hva skal jeg gøre når jeg boot hirens ??
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 21:48 #3
Du går ind under Linux, så ligger der allerede på skrivebordet, et program du kan bruge. Du kan se dine diske og sætte dem som du vil.
MEN det vil være en god ide, for en sikkerheds skyld, under installationen, kun at have den disk sat til, som du vil installere på, Så kan du jo bare sætte de andre til igen bagefter.
Avatar billede rebecca Novice
08. december 2011 - 22:46 #4
Kan du se dine diske i bios
Avatar billede simondid Nybegynder
09. december 2011 - 08:22 #5
ja
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 12:31 #6
Et svar for  hvad? Hvordan gik det?
Avatar billede simondid Nybegynder
09. december 2011 - 13:56 #7
åhh

ja jeg kan se diskene i bios

hva angård hirens har jeg ikke fået disken til at virke i nu kan ikke finde et godt download link
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 16:09 #8
Ups! Jeg har kvajet mig og glemt linket til Hirens. Det er et fremragende værktøj, som du også kan få glæde af fremover. Rul lidt ned på siden, til du ser en tyk grøn pil, som peger på en HDD.
http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede rebecca Novice
09. december 2011 - 16:23 #9
Fandt dette på nettet.

Prøv at lave det, der hedder en REN Install.
Dette er bedst med Windows 7... Altid.
Altså med din USB eller bedre endnu, via dit DVD Drev hvis du har det i PC'en.
( for din BIOS kan godt finde den HDD )

Så lige i starten af din Install, så vælg at fjerne alle Partioner,
så vil din DVD Install selv formater NTFS og dernæst Install OS, helt af sig selv.
Dette er den bedste måde at lave en REN Install.

Der plejer at være SATA Drivers med i den Windows DVD.
( den understøtter nogle mærker )
Hold øje i starten af Install om der er den valgmulighed.
"Press F6 to install SCSI/RAID controller driver"
Læs lidt om dette her :
http://www.siliconimage.com[...]

Der skal helst ikke være en IDE Harddisk, CD/DVD til stede, når man skal have SATA Driveren til at virke, fra Win. 7 Install DVD'en.
Den IDE HDD kan virke forstyrrende og har man en PATA HDD, så vil Win. 7 vælge den som Boot HDD, frem for en SATA HDD.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 23:01 #10
Måske skulle du lave en Hirens Boot-cd ? den kan vise dig om din hareddisk er tilsluttet og som hvad. http://www.hirensbootcd.org/download/
Det er måske lidt meget oven i alt det andet, men på den anden side, er det jo åbenbart et problem med den HDD. Det kan du jo tænke over.
Avatar billede simondid Nybegynder
10. december 2011 - 09:02 #11
hey all sammen tai for svarene har fundet problemet af en eller anden grund da jeg forsøgte med en cd virked det i stedet for et usb :-(
Avatar billede simondid Nybegynder
10. december 2011 - 09:02 #12
svar