Avatar billede AEReks Nybegynder
08. december 2011 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabelt diagram

Hey kloge hoveder :)

Jeg sidder med en salgsstatistik for en virksomhed.
Jeg har nu lavet det sådan at man kan se budget og realiseret tal på alle butikkerne henholdsvis pr. uge og et pr. et givent dato interval (fx. 01-01-2011 til 01-02-2011)

Jeg har lavet nogle lister hvor alle tallene efterhånden bliver samlet op i. (ugediagram = 52 linjer og dagediagram = 365 linjer) hvor diagrammerne via SLÅ.OP funktionen finder deres data.

Det fungere godt, men problemet kommer når jeg skal hive flere på hinanden følgende dage ud automatisk.

Jeg vil gerne kunne sætte op så man via et rullepanel el.lign. kan vælge en butik og en uge. og at diagrammet så viser man.tir.on.tor.fre.lør.søn og søjlerne for de dage.

Nogen som har en god ide, et trick, anything? er løbet tør for ideer :)

Spørg endelig, så skal jeg forsøge at uddybe :)

PS. sidder med excel 2003 :)
Avatar billede supertekst Ekspert
08. december 2011 - 13:59 #1
Det lyder som om det kunne opbygges via VBA..
Avatar billede KurtOA Praktikant
08. december 2011 - 14:55 #2
Hej.

Jeg ville gøre sådan her:

I en række - fx række 10 ville jeg have kolonneoverskrifterne:

A:  Butik    B: Dato    c: Ugenr (fra dato)  D: Omsætning  E: Budget

Så ville jeg indlæse data i egne rækker - en for hver dato for hver butik.

Området ville jeg sætte op med autofilter så jeg kunne filtrere lige det jeg gerne ville se....

Øverst i arket ville jeg i kolonne  A indsætte en liste med butikkernes navne
Ud for hver butiksnavn ville jeg så vha sumprodukt indsætte formler der kunne hente data ud for butikken i fht til ugenr.

Lyder det som noget du kan bruge - så send en mail - så kan jeg sende dig et lille eksempel   kurtSNABELAvindu.dk

mvh Kurt
Avatar billede duxz Nybegynder
14. december 2011 - 16:27 #3
Hej AEReks,

Prøv at kigge lidt på det her http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=246

Det er SUPER svedig excel teknik, men det kræver lidt "oversættelse" fra engelsk til dansk "excel sprog".

M
Avatar billede AEReks Nybegynder
27. december 2011 - 11:37 #4
Tak for svarene :)

Hey duxz,

Det der er genialt :) det prøver jeg at bygge lidt videre på, tak for det.

læg et svar så jeg kan lukke denne tråd :)
Avatar billede duxz Nybegynder
27. december 2011 - 14:36 #5
No problem....håber du får det til at spille.