Avatar billede xavis Nybegynder
07. december 2011 - 20:21 Der er 1 løsning

windows failed to load because the system registry file is missing, or corrupt. Fejlkode: 0xc000000f

Hejsa

Jeg modtager nedenstående fejlskærm, når jeg prøver at starte min computer op. Jeg kører Windows 2008 Server.

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windodws installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Windows\system32\config\system

Status: 0xc000000f

Info: Windows failed to load because the system registry file is missing, or corrupt.

Jeg har prøvet at gøre, som den selv foreslår, og så får jeg tre muligheder:

Windows Complete PC Restore (som jeg ikke er synderlig interesseret i)
Windows Memory Diagnostic Tool (som ikke hjælper)
Command Prompt (hvor jeg har prøvet med kommandoen: sfc /scannow og kombien: sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows - men den kan ikke køre nogen af kommandoerne)

Jeg håber, I kan hjælpe. Jeg er ikke synderligt interesseret i at skulle geninstallere hele molevitten.

På forhånd tak!
Avatar billede xavis Nybegynder
15. december 2011 - 20:41 #1
Jeg har selv løst problemet på følgende måde:

Jeg satte installationsdisken i og i stedet for at gå ind i reparationsdelen, begyndte jeg på at installere en ny version for at se, om der var noget derinde, jeg kunne gøre. Det var der ikke. Jeg var ikke indstillet på at skulle installere Windows påny, så i det sekund, der stod: Kopierer filer (0%), trykkede jeg på genstartsknappen. Derefter kunne den igen loade Windows. Jeg forstår ikke helt hvordan, men det virker i hvert fald nu.