Avatar billede Sjenja Nybegynder
04. december 2011 - 19:15 Der er 5 kommentarer

Nogle taster på bærbar virker kun sporadisk

Hejsa,

Jeg har lige indkøbt en Asus bærbar PC.

I morges virkede M'et pludselig ikke - men begyndte at virke igen. Nu er det flere taster, der kun virker ind imellem.

Jeg har en fornemmelse af, at det nok er et hardware problem. Jeg orker bare ikke at skulle have computeren til reparation to dage efter jeg har købt den - jeg har brugt hele weekenden på at installere og overføre fra den gamle PC..

Er der nogen, der har nogen gode ideer?
Avatar billede KHHP Juniormester
04. december 2011 - 20:29 #1
Det lyder nok som noget hardware et eller andet. Mit bedste bud ville være at du skulle få den sendt ind, men prøv lige i første omgang at gå ind på ASUS hjemmeside og hent ALLE drivere til din maskine. Husk også BIOS opdatering. Husk også at installere alle opdateringer til styresystemet via Windows Update. Jeg går udfra at du kører Windows.
Det er altid en god idé at oplyse hvilket styresystem/operativsystem du kører. Det gør det nemmere at hjælpe dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2011 - 20:52 #2
Kontakt Asus aupport direkte.
Der medfølger nummer til dem i kassen den kom i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2011 - 20:53 #3
** support
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2011 - 20:54 #4
De har metoder der kan fastslå om det er en hardwarefejl eller software, og dermed om den skal sendes ind.
Bered dig på at du kan blive bedt om at gendanne til fabriksindstillinger, før de prøver nyt.
Avatar billede Sjenja Nybegynder
05. december 2011 - 08:20 #5
Hej,

tak for dit svar. Det er Windows 7. Vi har prøvet alt mht. drivere, Windows Update osv. Vi har endda haft den skilt ad og tastaturet taget ud, men det er ikke noget, man rigtigt kan gøre noget ved, andet end at tage det ud og sætte det i igen.

Jeg er temmeligt sikker på, at det er et nyt tastatur, der skal til - og det er jo meget simpelt at skifte, så det ville være ærgerligt at skulle have den til reparation i 3-4 uger for det, men vi får nok ikke lov til bare at få tastaturet og selv skifte det.

Men lige nu virker det, og så er det jo svært at sende den til reparation, for så vil de jo bare sige at der ikke er noget galt, så nu venter vi og ser.