Avatar billede goldeneye Nybegynder
04. december 2011 - 13:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win 7 maskine kan ikke vise min ekstra harddisk

Har for nylig fået en ny HP desktop med Win 7.

Har 2 ekstra harddiske fra min gamle PC som jeg gerne vil have med over i. Den første installerede jeg første dag, og den fungerer fint i den nye computer.

Nr. 2 skulle jeg bruge en HDD ramme til, den har jeg nu fået, og har monteret og tilsluttet harddisken. Ved første opstart fandt Windows harddisken og installerede software som Windows nu plejer :-)

Men .... harddisken bliver ikke vist i Stifinder .... og jeg kan ikke se den i BIOS.

Hvad kan der være galt? Harddisken fungerede fint i den gamle maskine, det var ikke en systemdisk, den blev udelukkende brugt til at opbevare filer på.
04. december 2011 - 15:25 #1
DISKHÅNDTERINGEN !!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2011 - 15:28 #2
Avatar billede goldeneye Nybegynder
04. december 2011 - 15:31 #3
Diskhåndteringen har jeg prøvet .... der vises harddisken ikke.
Avatar billede goldeneye Nybegynder
04. december 2011 - 15:35 #4
Harddisken er en 1,5 TB Samsung NTFS formatteret.
Den sidste maskine den sad i var også med Win 7.
04. december 2011 - 15:38 #5
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
04. december 2011 - 15:39 #6
... nå ja - hvis den ikke kan ses i BIOS - så kan OS (WIN7) sansynligvis heller ikke ...
Avatar billede goldeneye Nybegynder
04. december 2011 - 15:42 #7
Jep, kom til at trykke på "Skriv et svar" ved en fejl :-(
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2011 - 16:43 #8
Så frem HDD er i orden, må problemet formodentlig ligge i kablerne. Kan du mærke at disken snurrer? Har du prøvet med et andet kabel? Har du prøvet at sætte kablet til bundkortet til der, hvor den anden disk fungerer som den skal?
Avatar billede goldeneye Nybegynder
04. december 2011 - 17:50 #9
Har jeg godt nok ikke prøvet .... men umiddelbart burde det jo være i orden når Windows fandt disken efter den blev isat.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2011 - 17:59 #10
Ja tingene dur, lige til de ikke dur mere:)
Avatar billede goldeneye Nybegynder
19. december 2011 - 16:04 #11
Byttede rundt på kablerne og så virkede det.
Valbycom lægger du et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 14:57 #12
Så nogle gamle mail igennem, denne her er var smuttet:)