Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
03. december 2011 - 21:57 Der er 21 kommentarer

Energon 750W kan ikke trække GTX460 ?

Hallo håber nogen af jer kan hjælpe mig for jeg er ved at gå ud af mit gode skin .Her for nogen tid siden begyndte min PC at slukke ned helt af sig selv inde i world of warcraft , først skete dette med en GTX260 , først troede jeg det var varme , men nej , drivers , nej , den blev ved og ved så snart wow havde loaded , efter et stykke tid fik jeg en 460gtx fra gainward af en kammerat det kørte godt i ca 14 dage så nu igen er min pc begyndt at lukke ned igen , dog skal det siges at jeg "nogengang" kan være på i flere timer , og hvis jeg tabber ud i windows og tilbage igen lukker min pc ned .Her idag fandt jeg en gammel 8800gt og nu virker det fint igen unden problemer (dog ikke prøvet 25 mans med dette kort). er det bare mig der er uheldig eller?

System :
Asus - M3N78
AMD Phenom X4
6GB - DDR2 Kingston
750GB Samsung Sata
GFX - 8800gt (460gtx)

Windows 7 Ultimate.

PSU (ca 2-3år gammel)

Energon Gamer supply 750W
3.3V - 28 Amp (180W)
5.5v - 28 Amp (180W)
12v1 - 20 Amp (650W)
12v2 - 20 Amp (650w)
12v3 - 20 Amp (650w)
12v4 - 20 Amp (650w)

-12  - 0.8Amp
+5Sb - 2.5Amp

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/847/hardwaremonitor.jpg/][IMG]http://img847.imageshack.us/img847
/9660/hardwaremonitor.jpg[/IMG][/URL]

Håber i kan brige lidt lys over dette :)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. december 2011 - 22:16 #1
i Windows 7 Ultimate skulle der gerne være en slags logbog, i kontrolpanel under administration.. (Jeg har ikke selv 7 mere, så jeg kan kun vejlede lidt)

Men i logbogen kigger du næste gang din pc slukker/genstarter og du har kigget på dit ur og ser hvad klokken er, så burde du finde flere detaljer derinde :) For det behøver ikke være grafikkortet, kan være PSUen den er gal med..
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
03. december 2011 - 22:42 #2
Til Blue -  hvordan finder jeg det ? kan finde sådan noget her .

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/823/dette.jpg/][IMG]http://img823.imageshack.us/img823/3343/dette.jpg[/IMG][/URL]

???
Avatar billede Blueeyez Mester
03. december 2011 - 22:50 #3
#2 Tjek lige dine åbne spørgsmål igennem, evt luk dem hvis de er helt døde eller giv de point du skylder :)

Så kan vi tage den derfra..
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 00:30 #4
Gjort har dog ikke været på denne side i de sidste 3 år så har helt gemt dem hvis der har været noget.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. december 2011 - 00:37 #5
Du har stadig over 1000 points ude.. så nu helst du gik ind under åbne spørgsmål kan du komme til ved og gå ind på din profil og under åbne spørgsmål..
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 00:48 #6
da jeg har været udsent og er kommet hjem for ikke så er det lidt svært at holde styr på :) dog skulle det være iorden nu.
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 00:56 #7
*for ikke så lagt tid siden*
Avatar billede Blueeyez Mester
04. december 2011 - 13:02 #8
#6 - 7 Grundet er mere at nogen folk prøver og slippe for at lukke tråde/give points væk ;) Vidste ikke den del med du var udsendt ;)

Men på billedet, er der en der hedder "Windows Logs" derunder er logfilerne, men du skal nok få renset ud og lave en genstart og så når det går galt, så smut derind og find fejlen, det burde være ret nemt at spotte :)

Når du så har spottet den kan vi nok med større held se hvad fejlen er..

Husk og gå igennem alle kategorierne, grundet jeg ikke ved om det er selve systemet eller et program der fejler.. mm
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 14:22 #9
Her er 3 logs der skete senest noget omkring 01 i nat

http://gupl.dk/669915/ log 3
http://gupl.dk/669914/ log 2
http://gupl.dk/669913/ log 1

Event manager hedder det :) kan se der har sket en del fejl med
en fil kaldt kernel pnp
Avatar billede Blueeyez Mester
04. december 2011 - 14:34 #10
#9 Det i log 2, kan jeg få det pr skærmbilled frem for tekstdokument? Blot fordi det står lidt "forkert" og ret så uoverskeuligt..
Avatar billede Blueeyez Mester
04. december 2011 - 19:17 #12
#12 Beklager dette sene svar, men har haft lidt igang som tog væsentligt flere timer end ventet..

Mulig løsning 1:
Du kan os prøv eog fjerne de komponenter i din pc som du ikke behøver.

Dvs DVD drev. (Hvis du har onboard VGA så fjern grafikkort..

Eksternt så snakker vi at eneste der skal være tilsluttet er Skærmkabel, mus, tastatur og strøm.

Mulig løsning 2: Ud fra de billeder og lidt søgning mm så vil jeg påpege at du skal opdatere BIOS samt chipset driver (Husk de skal være til Windows 7 og ikke XP eller Vista)
Du kan finde dem på producenten af dit bundkorts hjemmeside.

Derefter så kan det være det løser problemet, jeg vil dog anbefale efter en BIOS opdatering at man formaterer.. men hvis det ikke er noget du lige vil uden yderligere grund så vil jeg mene det er driverne der alle skal fjernes og installeres igen og det skal ikke være af Windows 7.
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 19:44 #13
hej igen ja selve Pcen køre fint hvis jeg tager GFX ud men har lige kørt med en 8800gt og dette virker fint ingen shutdowns .. dog har jeg FØR gfx`en gik ned opdateret min Bios til den nyeste , kan dette være et problem , jeg kan nemlig ikke finde ud af at downgrade ... Afudos siger den ikke kan læse de Bios .rom .. men den siger den godt kan flash bios`en dog flasher den men der sker ikke noget overhovedet .. den bliver ved med at have den nyeste , selve Asus EZ flash vil kun upgrade og ikke downgrade :/ jeg har fra Asus.com kun den nyeste vil den aflæse med EZ ellers siger den at de andre er for gamle , jeg har en USB win98 start disc og dette virker fint , selve bundkortet er en M3N78 rev 1.02.
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 19:45 #14
Ps ja har en 8200 onboard GFX.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. december 2011 - 20:27 #15
#14 Prøv og fjern strømmen fra pc, tag bios batteri ud og start pc op og gå ind i bios, sæt den til default (Burde der være en mulighed der hedder) så gemmer du og genstarter via bios og slukker den via windows og tager strømmen fra den og sætter bios batteri i pc igen..

Hvis der kun er fejl når grafikkortet er i, kan det så tænkes at grafikkortet er defekt? (Din PSU er stor nok, jeg ved dog ikke mht mærket)
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 22:41 #16
de siger selve kortet kræver 24A og mine 12V rails køre kun 12v 20A kan dette være nok eller? kan jeg ikke sætte min bios tilbage til hva den var ?
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
04. december 2011 - 22:44 #17
kortet har ikke været over 60G eller ikke så kan ikke se hvorfor den skulle være gået i stykker , det hele begyndte med min 260gtx. hvor PCen bare gik ned .... derefter har den aldrig virket kun med 460gt for et lille stykke tid .
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
05. december 2011 - 12:48 #18
Heya dude , har endelig fundet fejlen , det er en meget dodgey PCI-E port ! så nyt mainboard inc , takker for hjælpen og smid et svar du har fortjent de points :)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. december 2011 - 18:29 #19
#18 Lyder godt, svar herfra :)
Avatar billede hjorthede Nybegynder
06. december 2011 - 16:09 #20
hmm hvordan virker det her point system jeg kan se "svar" men ingen flueben...
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 16:17 #21
#20 Der er en boks, sæt flueben i og så nedenunder kan du se en knap der hedder noget med accepter :)