Avatar billede MezMarianne Nybegynder
01. december 2011 - 14:12 Der er 1 kommentar

Fjerne drev via group policies

Hej

Jeg vil gerne fjerne et mapped drev via group policies.

Jeg har en Security Group i AD, der hedder "adgang til Privat". Jeg har et share på en server, der hedder "Privat".

Jeg kan via group policy mappe drevet P:Privat til alle medlemmer af Security gruppen "adgang til Privat". Dette klarer jeg vha item targeting.

So far so good.

Men jeg kan ikke få fjernet drevet igen, når jeg tager min testbruger ud af gruppen "adgang til privat".
I User configuration -> preferences -> windows settings -> drive maps -> har jeg en Update action, der laver drevet.
Jeg har også lavet en Delete action, for en item-level targeting, der går ud på at brugeren ikke må være med i "adgang til privat".

Dette virker ikke.
Avatar billede leif Seniormester
01. december 2011 - 17:51 #1
Jeg gør det på en lidt anden måde:

1) Starter med at Delete P: for alle brugere uanset medlemsskaber osv.

2) Tildeler P: til de brugere som skal have det

Det er standard for alle drev at:
1) Slet
2) Opret