Avatar billede Lotinis74 Nybegynder
30. november 2011 - 18:25 Der er 14 kommentarer

Wao ! sydenergi !

Hejsa !
Ja jeg troede det skulle være løgn, men faktum er at Sydenergi hellere vil have nye kunder fremfor de eksisterende kunder .. så er det nok man siger " aah det kan nok ikke passe ". Men lad mig forklare hvad jeg gik igennem en tidlig morgen den 30/11-2011.

Jeg står op og gør mine gøremål, nu hvor jeg alligevel sidder ved computeren.. kunne man jo lige ordne sine regninger.. til min overraskelse ser jeg så at regningen fra sydenergi er lidt højere end normalt, så det undersøger jeg nærmere ved at ringe til dem for at høre hvordan det kan være. ?

For en måned tilbage ringede vi ind til Sydenergi og fik opgraderet vores fiber 15mb/15mb + Stor danmarks pakke til pris 598,- kr .... til en 40mb/40mb + stor danmarkspakke + fri tlf abonnement til pris 598,- kr da vi kunne se man kunne få dette.
Damen i kundeservice sagde enda også til os at det kunne hun da godt se at det var skørt at vi betalte samme pris for mindre når man kunne få det mere for den samme pris.

eksempel : http://www.se.dk/Media/Produktoversigt/Fiberbredbaand+og+tv.aspx

Kun for nye kunder (åbenbart) :
http://www.se.dk/Media/Produktoversigt/Fiberbredbaand+og+telefoni+og+tv.aspx

Nå, men som sagt ringede vi ind den morgen for at høre om hvordan det kunne være vores regning pludselig lød højere end normalt.
Derefter bliver det ret sjovt .. hun forklare at det er fordi vi har opgraderet vores fiberforbindelse til 40mb op/ned i forrige måned og har kørt med den i en måned.
Ja det kan hun så vidt have ret i, men hvorfor blev vi så ikke oplyst om det dengang vi opgraderede den.
Det kan hun så selvfølgelig ikke forklare og hun synes da heller ikke det gav nogen mening at vi betalte det samme som nye kunder, men at de nye kunder fik en langt bedre service for de samme penge.
Bottom line er .. vores forbindelse bliver nu nedgraderet til 15/15 mb til 598 hvor imod de nye kunder kan få 40/40mb til selv samme pris OG et gratis Tlf abonnemnt oven i hatten.

nu er 15mb op/ned jo en ganske fin forbindelse og som sådan har man jo ikke brug for 40mb i dagens danmark.
Men at man behandler de eksisterende kunder sådan er jo komplet til grin. Man fristes næsten til at sige det ikke burde være lovlig at være diskreminerende på den måde.
Hvad mener i ? og har andre prøvet noget lignende inde for sydenergi ?

med venlig hilsen Lotinis.
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 18:38 #1
Jeg har aldrig hørt om sydenergi før, men jeg ville fandme opsige det med det samme.. syntes det er komplet sindsygt at de opfører sig på den måde.. alle andre selvskaber belønner deres kunder.. tag f.eks. 3, hvor man hver måned får point i 3 bonus, som man kan bruge til at købe en ny telefon for eller lignende..

De ender bare med at gå konkurs, for det kan godt være at de tror at de er pisse smarte ved at lokke nye kunder til, og give dem ekstra goder, men ingen vil joine deres selvskab, når de gamle kunder fortæller om hvordan virkligheden er.. lol
Avatar billede PeteSK Nybegynder
30. november 2011 - 18:51 #2
Der er mange steder der kører det på den måde, det eneste man kan gøre det er at skifte rundt i mellem dem :D
Avatar billede Blueeyez Mester
30. november 2011 - 19:02 #3
Undrer mig ikke :) Har selv haft fat i dem, da jeg ville have fiber, men 300 kunder kunne de ikke håndtere.. og så siger de at de arbejder i de store byer.. (Ps jeg bor i en lille by)

Har hørt flere der ikke får den forbindelse de betaler for ved dem os.. oven i det så synes jeg det lyder vildt at du gider betale 600 kr rundt regnet for en 15/15.. ville max selv give 199.. en 100 Mbit er 600 kr værd..
Avatar billede vejmand Juniormester
30. november 2011 - 19:06 #4
Blueeyez >> Du glemmer vist TV pakken i dit regnestykke.  :-)
Avatar billede Lotinis74 Nybegynder
30. november 2011 - 20:36 #5
tja blueeyez .. selv nye kunder bliver gamle .. så ja kan da godt være et spørgsmål om tid før end de må dreje nøglen om.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2011 - 20:40 #6
Præcis det samme her og en mere kundefjendtlig kvinde skal man lede længe efter - den eneste grund til at jeg bliver ved SE er at så får TDC lidt velfortjent konkurrence
Avatar billede Blueeyez Mester
30. november 2011 - 20:41 #7
#4 Betaler man stadig for det? O.o (Just kiddin')
Har ikke tv pt.. grundet de opgraderer for meget på den front :D

#5 Tja de har jo solgt deres fiber i KBH til TDC, så enten er nøglen halv drejet eller os går de i krig i Jylland :) Eller Fyn..
Avatar billede Lotinis74 Nybegynder
30. november 2011 - 20:55 #8
ehe ja helgec.. så det er pest eller kolera ;-)
Avatar billede DanielsenDkz Nybegynder
30. november 2011 - 21:07 #9
hvad næsten værre er når man ringer til syd energi's teknisk support får man fat i en det bare ikke har styr på sine ting og hellere vil bruge til du at sælge dig noget end prøve at hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2011 - 21:33 #10
Det var ønskelig at der var flere som ville deltage i denne så kunne vi sende en mail til SE med emnet "We are watching you"
Avatar billede Blueeyez Mester
30. november 2011 - 21:47 #11
#9 Det sr på sådan et område at man skal blive den trælse kunde :)
Avatar billede DanielsenDkz Nybegynder
30. november 2011 - 23:29 #12
#11
tror jeg også han syntes jeg var til sidst :)
Avatar billede Lotinis74 Nybegynder
01. december 2011 - 12:16 #13
Jeg har netop snakket med en fra toppen inde fra sydenergi, han var temmelig uforstående overfor den behandling jeg havde fået. Han ville straks ordne det, så den igen blev opgraderet til 40/40 mb til 598,-.
Så jeg kan kun anbefale andre der måtte have haft lignende problemer om at ringe til de respektive ledere for de forskellige afdelinger.
Jeg er i hvert fald glad for at det er blevet ordnet da vi faktisk har været glade for deres tv pakke samt internet .. det er uhyre sjældent nede og køre stabilt.
Så istedet for at jeg fortsætter den negative debat, må jeg vende den til det positive og sige de også har forstående folk derinde, der godt kan se logikken i det og få styr på tingene.

med venlig hilsen Peter.
Avatar billede Ham-selv Nybegynder
02. januar 2012 - 19:12 #14
Jeg kunne sku ikke holde mig tilbage mere jeg måtte bare blande mig.Sikke da engang bavl og luk ud jeg har da ikke noget problem med dem, og det med at de kommer til og dreje nøglen den skal i godt nok længer ud på landet med. For det 1 så har de monopol på fiber dem der er på de får lov og blive men det kommer ikke andre ind på fiber. Og det vil sige at det er ikke nogen boligforening der kan få fiber eller nogen anden antenneforening.Så dem der køre på kabel må finde sig i en meget dårlig forbindelse.