Avatar billede Rotn Novice
30. november 2011 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruger og programdata skal flyttes

Hej Eksperter.

Jeg har et problem.

Jeg har 12 arbejdscomputere der idag er medlem at et domæne på min arbejdsplads som kører på en DHCP server. dette domæne/server nedlægges imorgen og vi skal fremover kører med alm. login/arbejdsgrupper (helt ny server)

Mit problem er at jeg gerne vil bibeholde alle installerede programmer, mails, billeder dokumenter ja ting der i forvejen ligger på skrivebordet på folks computere.

Vi har lige lavet en test med en af computerene der var på domænet, lige så snart vi fjerner domænet og logger på windows "normalt" som almindelig bruger er alle ikoner og installerede progammer væk. den er nærmest tilbage til en ny installation af computeren som vi da vi fik den. Dvs alle vores computere kører med deres eget skrivebord på domænet.local

Kan jeg på nogen måder overflytte alle data,programmer,dokumenter osv osv til den "normale" bruger på computeren? Så jeg ikke mister alle data ved at lukke ned for domænet?

Håber en klog netværks/styresystem ekspert læser dette :)
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
30. november 2011 - 13:49 #1
Nu ved jeg ikke hvilket OS I kører, men jeg regner p.t. med WinXP Pro.
Her kan man kopiere indholdet af brugerprofilerne mellem hinanden når man er logget på som administrator. Alt efter domænets sikkerhedsindstillinger, så KAN det skabe problemer, men man kan jo lige teste...
Først skal man lige logge på en enkelt gang som den bruger der skal bruges fremover, så profilen er oprettet.
Derefter GENSTARTER man (ellers vil den 'hænge' i nogle af filerne) og logger på som administrator.
Så tager man egenskaberne for 'denne computer' og går ind under advanceret/profil-et-eller-andet (kan ikke lige huske navnet)...
Markér den 'gamle' profil og vælg at kopiere den.
Her er min hukommelse desværre lidt rusten, så håber at du finder du af det, eller at en anden kan fylde 'hullerne' ud :)
Avatar billede Rotn Novice
30. november 2011 - 13:59 #2
Hej Snowmandk

Vi snakker om computere med både, windows vista, xp og 7 :)
Avatar billede jano59 Nybegynder
30. november 2011 - 15:38 #3
Du kommer skal nok have to metoder og flette tingene, da XP / Vista+7 kører to forskellige udgaver af bruger profil systemer.
Et rigtigt dejligt roderi IMHO som MS har skabt her.

Har ikke tiden lige nu, men er der ikke en som får svaret i den nærmeste tid (næste uge :-( ) så skriv noget i tråden igen da jeg "overvåger" den så må jeg afsætte noget tid.

Brugere har det jo med at ligge data spredt ud med rundt hånd.
Det virtuelle rod ser de jo ikke :)
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
30. november 2011 - 23:21 #4
Hej

Jeg tog lige et kig på min Win7 installation, og det er stort set samme metode som bruges her...

Win7 metoden:

Log på med den brugerkonto der skal bruges fremover.

Genstart for at sikre at alle filer 'frigives'.

Log på som administrator (Dette skal nok være domæne administrator, for at få adgang til den profil der skal kopieres fra).

Så skal man også ind under egenskaber på 'computer' og så skal man ind under 'Avancerede systemindstillinger' i venstre side...

Vælge fanen 'Avanceret' og klikke på 'Indstillinger' i sektionen 'Brugerprofiler...

Markér profilen du vil kopiere fra og klik på 'Kopier til...'.
Nu kan du så enten Skrive profilnavnet du vil kopiere til, eller vælge 'gennemse'
HVIS du vælger 'gennemse' skal du ind i mappen 'C:\Brugere' og markere mappen du vil kopiere til...

Klik 'OK', 'OK' og 'OK'.

Log af som admin... log på med den lokale profil du vil bruge fremover og kontroller at alt virker...

Håber at det klarer problemet :)
Avatar billede Rotn Novice
01. december 2011 - 10:55 #5
Hej Snowman, lav lige et svar, så får du point :)
Tak for hjælpen
Avatar billede jano59 Nybegynder
01. december 2011 - 12:43 #6
Husk at man ikke kan lave en ren kopi fra XP profiler over i en Win7 profil!
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
01. december 2011 - 14:02 #7
Jeg formoder at det betyder at det lykkedes :)