Avatar billede kryderbolle Nybegynder
29. november 2011 - 13:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Beregn forfalden saldo for kunder.

Hej Eksperter.

Jeg er ved at lave nogle rapporter (til en webside) på baggrund af en C5 database. Den rapport jeg er ved at lave nu er en liste af kunder med forfaldne saldo.

Også var det jeg fik at vide, at jeg bare skulle trække værdien fra FORFALDEN i DEBKART tabellen. Nu har det så vist sig at mit udtræk giver 200 kunder mens C5's giver 30. Det har jeg sporet videre til at lige så snart man går ind i C5 og kigger på kunden så bliver FORFALDEN kolonnen beregnet (for den kunde). Så for at få den rigtige værdi i FORFALDEN skal man gå samtlige kunder igennem (hver evig eneste dag), og det holder jo ikke...

Mit spørgsmål er derfor, hvordan kan jeg selv beregne den forfalden saldo for kunder? Hvilke tabeller og kolonner skal jeg ind i?

ps. Jeg ved ikke hvilken version af C5 der køres.
Avatar billede kryderbolle Nybegynder
30. november 2011 - 13:15 #1
Fandt selv ud af det.

Kunne trække saldoen fra DEBPOST tabellen, ved at summere dem og kun tage dem hvor forfald < dagsdato.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. december 2011 - 07:42 #2
Hvilket ikke bliver korrekt, men kun tilnærmet.
Du skal have C5 til at beregne saldo hver dag, og det findes der en kørsel til under periodisk. Den skal du have aktiveret - f.eks. som batchkørsel.