Avatar billede jachrist Nybegynder
28. november 2011 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB til Wireless

Jeg har en vejrstation som har USB interface hvor man kan trække vejrdata ud af og gemme på pc, men jeg ville gerne have min vejrstation til at hænge i mit køkken 15 meter fra min pc.

Mit spørgsmål er om der ikke findes en enhed der kan der kan konvertere fra wireless lan til USB, så jeg via en ip adresse kan kontakte min vejrstation?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2011 - 17:03 #1
der er nogle routere, der har usb-stik på (typisk til fx tilslutning af harddisk, som så deles på nettet).
Men om de også kan hente data fra vejrstation må komme an på en prøve.
Avatar billede chalde Seniormester
28. november 2011 - 20:48 #2
#1 Dem i routere er lavet som hhv. storage og/eller printserver. Ikke som delbar usbserver (desværre, ville være rart).

#0 Der findes udstyr til trådløs deling af USB enheder. F.eks: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=tr%C3%A5dl%C3%B8s+usb&sp=all&pid=5608659
Der findes sikkert billigere alternativer (mener Aldi har en nogle gange). Det vigtigste er blot at du får undersøgt at dit OS understøtter det, men der kan stadig opstå komplikationer alt afhængig af udstyr der tilsluttes.

Men den vil ikke lave den til at være direkte tilgængelig på netværket. Usb-serveren kræver at du installerer software på maskinen der skal tilgå usb-enheden, og emulerer herefter at usb-enheden er sat direkte til maskinen.
Avatar billede jachrist Nybegynder
12. januar 2012 - 18:05 #3
Lukker
Avatar billede jachrist Nybegynder
12. januar 2012 - 18:05 #4
lukket