Avatar billede Duckswood Nybegynder
28. november 2011 - 12:22 Der er 12 kommentarer

ekstrem langsom opstart at explorer

Hej
Min explorer er pludselig begyndt at bruge ekstrem lang tid på at starte op. Selve vinduet kommer med det samme, men jeg skal vente længe på, at "det er aktivt" og jeg kan komme i gang. Jeg har opdateret explorer, windows og drivere og netforbindelsen kører fint. What to do?
Avatar billede niklask Nybegynder
28. november 2011 - 12:33 #1
Skift til Chrome ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 12:42 #2
hvis jeg var dig ville jeg downloade CCleaner - den er super til at rydde op overalt! jeg ku´forestille mig, at du har en masse cookies og temp. internet-filer og det vil CCleaner rydde op i!
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 12:43 #3
men pas på i søgningen efter CCleaner - nogle steder bliver download overtaget af eks.vis registry booster - så se dig godt for i google-søgningen!
Avatar billede helt83 Nybegynder
28. november 2011 - 13:02 #4
Prøv lige at gå i funktioner og vælge Administrer tilføjelsesprogrammer, her kan du se hvilke programmer der starter op med IE og hvor lang tid det tager. Du kan deaktiver de programmer der står på listen. når du starter IE står der så noget med identificer proxy?
Avatar billede klaudi Ekspert
28. november 2011 - 14:26 #5
Du kan hente cCleaner her, uden toolbar
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim
Avatar billede Duckswood Nybegynder
28. november 2011 - 16:20 #6
Hey
Deaktiveringen hjalp faktisk en smule, men slet ikke nok. Hvor kan jeg se opstartstiden?
Der er ingen meldinger om noget med proxy.
dbh
28. november 2011 - 16:44 #7
PS. Du mener vel IE8 (Internet Explorer) ? Og under hvilket styresystem ?

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---

Avatar billede Duckswood Nybegynder
28. november 2011 - 17:26 #8
Super. Tak.
Men kan ikke finde noget under administrer programmer, der hedder søgemaskiner eller accelerator...
Avatar billede pazau Nybegynder
02. december 2011 - 23:30 #9
Udgave af Windows, og udgave af IE? Det ville hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 11:29 #10
har du som jeg foreslog som den første downloaded og brugt ccleaner???
03. december 2011 - 12:26 #11
<Duckswood>: Er du der ???

Oprettet 28. november 2011 kl. 12.16
Sidst på 28. november 2011

Hører/læser nok ikke mere derfra ?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 13:02 #12
forstår ikke, at spørgerne hverken melder ud om en løsning el. annullerer sp.målet hvis ingen int. længere!!!