Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 20:15 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Chipset drivere HELT - USB drivere

Hejsa.

jeg sidder med en bærbar der har været til rep. Derfor har jeg klonet disken og brugt en anden laptop imens. Den første (Aspire 7745G) er nu kommet tilbage. Jeg har selvfølgelig fjernet chipset drivere fra PC nr. 2 og smidt den i den første PC.

Alt virker perfekt - UNDTAGEN USB!!! Jeg synes jeg har prøvet ALT! Fjernet chipset drivere igen og igen.

Jeg har sågar smidt en helt ny HDD i maskinen og installeret Win 7 - der virker USB'en > Ingen mekanisk fejl....
Pågældende disk virker fint med USB i den anden laptop - med AMD chipset.

Når jeg forsøger at installere Chipset drivere fra Intel's side eller Acer - så fjler den (Der opstod en ukendt fejl) og afsluttes.

Jeg har også forsøgt mig med Driver Genius - det finder en masse drivers der er outdated - men laver samme fejl under chipset install....

Chipset er et Intel HM55 Express

PC'en er en Aspire 7745G - i7

Jeg er ved at løbe tør for ideer - nogen skud?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 22:08 #1
Driverne til USB skal ligge i windows. Det er ofte prøvet, med godt resultat, at gå ind i Enhedshåndtering og slette alle USB enheder - undtagen mus og tastatur, og så genstarte. Så finder windows automatisk driverne igen.
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 22:13 #2
Det er desværre også prøvet - uden held!

Kan det være en gammel chipset driver fra AMD chipsettet der ligger og driller? Selvom den er fjernet..... Kan dog stadig finde en masse i c:\Windows\System32\Drivers\Repository

Andre bud?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 22:31 #3
Klonede du ikke tilbage på en tom disk? Hvilken windows?
Joo, der kan jo godt komm koks registrerings databasen. Måske vil du prøve et af disse gratis programmer: http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=driver+cleaner+free&platformSelect=Windows&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows&filter=platform%3DWindows
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 22:33 #4
De første ser udmærkede ud, og Slim driver kan måske hjælpe dig med driveren.
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 22:45 #5
Jo - klonede tilbage på en helt ny disk!

Den har alle drivere under enhedshåndtering - men en advarsel udfor USB "Standard Enhanced PCI to USB Host Controller", 2 stk.

Har prøvet nogle af de foreslåede programmer, uden held.

Får iøvrigt fejlkode 37 under enhedshåndtering
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 22:52 #6
Hvilken windows har du?
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 23:01 #7
Det er 7 Home Premium..

Har lige prøvet Slim Drivers.... Den genstartede da jeg forsøgte at installere SMBUs driver!!!
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 23:05 #8
Kan det være vira???? det er en i7 med 4 GB RAM - ydeevne ligger på 30-50 idle!
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:07 #9
Så skulle det være den her Chipset driver:http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:09 #10
Forkert link, dette skulle være bedre.
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:10 #11
En åndsvag side, jeg er sikker på jeg tog linket rigtigt:(
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 23:11 #12
Den har jeg også prøvet - samt den direkte fra Intel's side...
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:18 #13
For lige at være sikker har jeg lagt driveren her, så kan du sammenligne: http://peecee.dk/upload/view/338135
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 23:20 #14
Prøver den.....

Har i mellemtiden prøvet en anden driver via. slimdriver - BSOD! og genstart
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:21 #15
Så godt #8, men der er jo så meget at skrive om, og jeg er også igang på et andet meget vanskeligt spørgsmål.
"Kan det være vira???? det er en i7 med 4 GB RAM - ydeevne ligger på 30-50 idle! " Hvor læser du ydeevnen?
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 23:24 #16
Under joblisten - der ligger alle kerner deroppe omkring hele tiden
Avatar billede mikester Nybegynder
26. november 2011 - 23:31 #17
Iflg. Bluescreenview - så er det SWDUMON.sys der laver BSOD og det er SlimDriver!!! :(
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:37 #18
Ok det må være den som hos mig hedder "Cpu uses" den ligger og svinger mellem 1-14% Jeg ved ikke hvorfor din ligger så højt, men der må jo køre noget. Virus? Prøv at tage internettet fra, og se om det ikke er det samme.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 23:41 #19
Slimdriver? Den er meget anbefalet her på E. Det er næppe den.
Prøv at kører dette program - Men husk at opdatere det først.
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Avatar billede mikester Nybegynder
27. november 2011 - 00:22 #20
det kan godt være - men BlueScreenView melder at det er den fil der får lortet til at vælte :)

Er igang med malwarebytes - tvivler på den finder noget
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. november 2011 - 12:01 #21
Det kan jo godt være slimdrivers, der konflikter med en fejlinstalleret driver. I så fald ender det nok med at være besværligt at finde årsagen...

Måske kan det hjælpe at forsøge at installere en af de "rigtige" drivere i fejlsikret tilstand?

Ellers kan du forsøge at lave en systemgendannelse... - er det samme bundkort som den oprindeligt er installeret på, bør det jo virke.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2011 - 21:36 #22
Fandt du ud af noget? eller er det lukketid?
Avatar billede mikester Nybegynder
01. april 2012 - 06:36 #23
Undskyld ventetiden! Det endte med en formatereting!!!

INTET ville lykkedes!
Avatar billede mikester Nybegynder
01. april 2012 - 06:37 #24
Svar