Avatar billede clausen Nybegynder
16. maj 1999 - 14:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabasen?

Min computer går ned hver gang jeg starter den op.....hver gang jeg har trykket "OK" ved adgangskoden...fremkommer der en besked om at dewr er fundet fejl i reg.databasen og at Windows vil genstarte og reparere den.....problemet er at den gør det stort set hver gang.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. maj 1999 - 15:27 #1
prøv at starte den i fejlsikker tilstand, altså ved at trykke F8 når den skriver Starting Windows 95/98 og så vælge Safe mode eller Fejlsikret tilstand...

Hvis du heller ikke kan det, er der ikke andet for end at prøve at geninstallere  Windows, prøv i første omgang at lægge den ind "oven på" den gamle.

hvis det stadig ikke virker så slet hele windows mappen og installer det igen

skriv igen hvis der er mere
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 1999 - 09:55 #2
Der er kun en ting at gøre, du skal formattere og starte forfra.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. maj 1999 - 13:38 #3
leif>> HAN BEHØVER IKKE AT FORMATTERE!!!!

det er nok bare at slette c:\windows (det gøres med "deltree /y c:\windows"
ude i DOS)

og så bare starte setup igen
Avatar billede nekrolai Nybegynder
17. maj 1999 - 13:59 #4
hmmm måske ikke nødvendigt......at slette windows... prøv det her...
reboot din comps... og pres f8 mens den booter, så du kommer ind i dos-prompten, altså uden om windoze.... når du er i dos-mode, på c:\ skriver du:

cd \windows
    attrib -r -s -h system.dat
    attrib -r -s -h user.dat
    ren system.dat system.bad
    ren user.dat user.bad
    copy \system.new system.dat
    copy \user.new user.dat
    cd\
    deltree /y recycled

prøv det og se om det virker... ellers henviser jeg til den ovenstående flok bozo-råd....
Avatar billede tomboz Nybegynder
17. maj 1999 - 21:10 #5
Scandisk...prøv det...ikke fordi det vil virke...men prøv...
Avatar billede tomboz Nybegynder
17. maj 1999 - 21:11 #6
Bare skriv scandisk i DOS prompten...
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 1999 - 13:18 #7
Humn... Okiz... Du kan vel komme ind i Windox ved at trykke "Annuller" eller ESC når PW-Boxen fremkommer ?
Hvis du kommer ind i Windoz (Fejlsikret eller noget andet) så slet:
"C:\Windows\DITLOGIN.pwl"
(Kan ozo gøres i DOS)
Se om det virker ? :o)
Avatar billede chris Nybegynder
18. maj 1999 - 13:49 #8
Hvad med at prøve nyeste version af "Regclean".!
findes et eller andet sted på www.microsoft.com.  (hvis ikke den er pillet ned efter et sagsanlæg fra Netscape)
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. maj 1999 - 22:41 #9
prøv lige at starte den med bootlog først, det gøres ved f8 og så vægler du bare med bootlog
Avatar billede roscoe Nybegynder
23. maj 1999 - 19:18 #10
Clausen.....du skal starte i fejlsikret tilstand.....gå ind i "winconfig" (brug søg).......vælg fanebladet: start........fjern markeringen ved "scan reg.databasen"......nu scanner winbluff ikke din reg.database når den booter op.....så kan i hvert fald bruge din puter og redde de data du vil inden du højst sandsynligt må geninstallere din win98......ellers så prøv dig frem med nogle af de andre råd inden du geninstallere....prøv især programmet reg.clean fra microcrap:-)
Avatar billede clausen Nybegynder
23. maj 1999 - 19:23 #11
tak for det roscoe......det virkede....
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. maj 1999 - 12:49 #12
Du har nok slettet reg'en
hvis du kander en der har en computer, kunne du evt få ham til at kopire den over på en diskette til dig, så kan du åbne computeren i fejlsikret tilstand. og så kopire filen over på harddisken, ellers kan du åbne den i dos tilstand
Avatar billede thoeger Nybegynder
28. maj 1999 - 12:50 #13
Det er da det sidste han kan bruge til noget, eftersom alle hans programmers instillinger ligge i den! Og hvis hans ven ikke har en computer med de samme programmer og instillinger er denne løsning vist ikke meget hver!
Avatar billede el_cerebro Nybegynder
13. juli 1999 - 17:06 #14
For at sikre denne fejl ikke forekommer igen, SKAL du tage et sikkerheds kopi af registreringsdatabasen. (Må KUN gøres når at der ikke er fejl i den)

Dette gøres ved at starte REGEDIT (C:/windows/regedit.exe) og trykke på menuen FILER og vælge EKSPORTER REGISTRERINGSDATABASE. Derefter vælger du et sted du vil gemme filen.

Når så en fejl, f.eks. som dette, fremkommer går man ind i REGEDIT ,lige som sidst, og istedet for at vælge EKSPORTER vælges IMPORTER og så vælger du den fil du gemte.
Så vil REGISTRERINGSDATABASEN bruger de oplysnings som lå i filen.