Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
24. november 2011 - 20:10 Der er 9 kommentarer

Driverproblemer på Packard Bell dot_S2 netbook

Jeg har været ved at formatere og installere denne Netbook, og har nogle problemer med at få den op at køre.
Mener det er nogenlunde samme computer som Acer Aspire One, og andre, hvis der er nogle der har prøvet samme problemer med sådan en.

Nå, men her hvad der er galt:

Mangler at få installeret Grafikkort, som skulle være noget Intel grafik, men de forskellige drivere jeg har prøvet, resulterer i at skærmen på netbook'en går i sort, får ikke billede på den igen, før driveren er blevet afinstalleret i fejlsikret.
Dog kan jeg sagtens få billedet vist på en anden skærm, via skærmudgangen.

Det trådløse netkort i den skulle være noget Atheros, og har fået det installeret med forskellige drivere, hvor det ser ud til at virke perfekt, men kan ikke fange noget trådløst signal? Og har prøvet wireless knappen på den, ingen held..

Det sidste er en "standarddiskettecontroller", som der ikke er installeret driver til, nogen der ved hvad det er?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2011 - 20:17 #1
du skal holde op med at gætte - brug slimdrivers - det tager din hardware-id, og finder den korrekte driver.
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
24. november 2011 - 20:23 #2
Jeg gætter ikke... Og det program siger at alt er i orden.. Har fundet korrekte drivere, men har som sagt problemer selvom de bliver installeret...
Avatar billede perhol Seniormester
24. november 2011 - 20:33 #3
Du burde kunne finde de originale drivere her: http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/content/download
Avatar billede perhol Seniormester
24. november 2011 - 20:37 #4
Klik Netbook - derefter dot - derefter dot s2. Væl dit sprog og korrekt styresystem og du er der.
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
24. november 2011 - 21:27 #5
Har selvfølgelig prøvet dem, men uden held... Har også hentet drivere specifikt til hardwaren, det står også til at være installeret korrekt, dog uden trådløs kan fange signal, og skærmen på netbook'en går i sort..

standarddiskettecontrolleren har jeg som det eneste slet ikke haft noget held med..
Avatar billede perhol Seniormester
24. november 2011 - 22:51 #6
Chipset_Intel_9.1.1.1019 driver samt VGA_Intel_6.14.10.5134 burde give dig hvad du har brug for til chipset og grafik, Wireless LAN_Atheros_7.7.0.456 burde give dig hvad du har brug for til trådløs. De findes alle 3 på linket og er de samme til både XP Home og XP Pro.
Standarddiskettecontroller er der vel ikke nogen rigtig god forklaring på. Der er vel intet diskettedrev i den. Afinstaller det. Installerer det sig selv igen, så deaktiver det.
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
25. november 2011 - 00:39 #7
Det er jeg klar over at det burde, og har os skrevet at de er prøvet. Jeg har styr på hvilke drivere der er hvad osv, men den laver som sagt de fejl jeg har beskrevet, på trods af at tingene bliver installeret korrekt...
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2011 - 07:49 #8
Avatar billede perhol Seniormester
25. november 2011 - 08:13 #9
Virker de andre specialfunktioner på F-tasterne?
Hvis de ikke gør kunne det tyde på at du ikke har fået installeret Dritek LaunchManager. Den finder du også på Packard Bells side under fanen [Application]