Avatar billede refi Nybegynder
24. november 2011 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webservice

Nogen der kan anbefale en webservice indeholdende danske landenavne, hvis altså en sådan eksisterer?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2011 - 17:24 #1
Hvorfor ikke hente en liste og hardcode den.

Der kommer trods alt ikke nye lande hver dag.

Og de nye lande der kommer er normalt ret uinteressante for danskere.
Avatar billede refi Nybegynder
25. november 2011 - 09:39 #2
@arne_v, det svar kunne jeg selv komme på ;-)

Spørgsmålet gik på en webservice, om en sådan eksistere med danske landenavne... lader den stå lidt endnu...
Avatar billede Syska Mester
25. november 2011 - 09:45 #3
#refi
Jeg tror det arne_v prøver at sige ... hvorfor nogen vil spilde tid på en webservice med statiske data. Tvivler på deres findes nogen. I hvert fald en meget sær service.

Så skulle det være fordi den havde alle lande på alle sprog ... og så igen, så kunne man rimelig nemt embed det i ens program.

Men jeg vil da give dig ret i det kan virke smart at gøre, men i sidste ende ... endnu en fejlkilde i ens program.

mvh
Avatar billede Syska Mester
25. november 2011 - 09:49 #4
Tætteste du kommer er nok: http://www.webservicex.net/country.asmx

Men så skal du kalde en anden service for at oversætte.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2011 - 02:07 #5
Hvis du selv kunne komme paa det svar, hvorfor spoerger du saa efter et andet svar??

Sandsynligheden for at den web service er nede eller forsvinder helt er langt stoerre end sandsynlighden for at der kommer et nyt relevant land.

Saa ved at vaelge web service for du en mendre stabil og mere vedligeholdelsestung app.
Avatar billede refi Nybegynder
02. december 2011 - 11:40 #6
Lukker