Avatar billede 2Mida Praktikant
23. november 2011 - 15:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Irriterende problem med IE8

Som overskriften indikerer, har jeg fået et irriterende problem i IE8 når jeg skal bruge page-back (pil tilbage) specielt her på eksperten - når jeg klikker på et indlæg, læser og vil tilbage til oversigten sker der ikke noget, den bliver stående i indlægget.

Jeg troede først, at min mus var lidt træt i det, men jeg kan nu se i recent pages, at der ligger 2-3 udgaver af http://googleads.g.doubleclick.net/page som skal forbi først inden oversigten kommer - jeg skal altså trykke page back 2-3 gange før der sker noget.

doubleclick.net er blokeret i Privacy, ligeledes er Pop-up blocker sat til.

Jeg har checket http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=da&answer=55581  men det siger ikke noget om hvorfor den optræder som en side!?

Hvad skal jeg gribe i?

..Ole

Windows XP, alle SP's og opdateringer
IE8

- og jeg vil gerne beholde IE8 som browser
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2011 - 15:45 #1
Har du google toolbar installeret også ? hvis prøv at starte ie8 uden nogle tilføjelses programmer :

start -> alle programmer -> tilbehør -> systemvlrktøjer -> Internet explore (safe mode)

Virker det her ?

Alternativt kan du som så mange andre bare blokere for adwords, ved at redigere din hosts fil i windows\system32\drivers\etc\host

127.0.0.1  googleads.g.doubleclick.net

/J
Avatar billede 2Mida Praktikant
23. november 2011 - 16:01 #2
Hej Jokke,

ingen toolbars overhovedet...

Hverken IE safe mode eller hosts giver nogen ændring - page back viser stadig doubleclick.net

..O
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2011 - 16:10 #3
husk at "flushe" dns efter du har ændret i hosts filen, "ipconfig /flushdns" fra en command prmpt, med IE helt lukket.

Ellers kan du inde i indstillinger sætte adressen under "security" -> "resticted sites"

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2011 - 16:11 #4
og evt lige prøve at rydde internetfilerne hvis det er lææænge siden :)
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2011 - 16:12 #5
... "de midlertidige internetfiler"...
Avatar billede 2Mida Praktikant
23. november 2011 - 16:36 #6
Pc genstartet, dns var flushed og jeg kørte ccleaner igår, så jeg tror ikke at der er noget der hænger.

Testede lige på mit eget spørgsmål - ingen problemer med doubleclick, men gik jeg ind i joystick som mus (et andet spørgsmål på side 1) kommer den med det samme. Det er sq da for mystisk

..Ole
Avatar billede 2Mida Praktikant
25. november 2011 - 18:48 #7
Der kommer vist ikke mere på denne tråd - det kom pludseligt og måske stopper det igen. Jokke, læg et svar til point for din indsats.

..Ole
Avatar billede 2Mida Praktikant
02. december 2011 - 16:41 #8
Lukker så, uden løsning!