Avatar billede themapplz Nybegynder
23. november 2011 - 14:04 Der er 4 kommentarer

Mail.app crasher ved fejl i smtp - HJÆÆLP!

Hej

Jeg har to macs - en laptop og en stationær, de er begge sat op til at checke mail via imap.

Den ene kan fint sende (smtp), den anden kan ikke; de har samme settings i mail->accounts (bl.a. mht ports osv)

Når jeg forsøger at sende, fryser den Mail og jeg bliver nødt til at quitte programmet hver eneste gang for at fortsætte. En gang imellem når jeg lige at se en fejlbesked -> Unable to sign message, Verify that your certificate for this message is correct, and that its private key is in your keychain.

Jeg har prøvet forskellige til mht ting kopiering af certifikat, sletning osv .. intet virker.

HVAD GÅR JEG GLIP AF HER? Nogle ideer?

På forhånd mange tak.

Andreas
Avatar billede egonspock Seniormester
23. november 2011 - 15:41 #1
Prøv at se på den mail du sender om der er slået en digital signatur til. Jeg fandt dette billede af hvor du kan se at ikonet til højre viser at det ikke er slået til, mens hvis der er et flueben i det, så er det slået til:

http://www.hawkwings.net/wp-content/wp-images/dotmac_dig_sig.jpg

Det kan være at du blot skal slå det fra (og måske finde ud af hvilken signatur du forsøger at bruge)

Håber det var forståelig!
Avatar billede themapplz Nybegynder
23. november 2011 - 16:21 #2
svar
tusind tak!
Avatar billede egonspock Seniormester
23. november 2011 - 16:26 #3
Virkede det?
Avatar billede themapplz Nybegynder
23. november 2011 - 16:41 #4
yes sir tak