Avatar billede Thefjong2 Nybegynder
22. november 2011 - 16:21 Der er 7 kommentarer

Java koder

Hey,
Jeg vil gerne til at lave et spil i Java( ved godt det bliver lidt svært)
Men kan ikke finde ud af Java koder, er der en nem måde at lære det på:)

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2011 - 16:33 #1
Avatar billede Thefjong2 Nybegynder
22. november 2011 - 16:34 #2
Tak!:)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2011 - 16:37 #3
Bemaerk at det tager tid at blive god til at programmere.
Avatar billede danco Nybegynder
26. november 2011 - 16:18 #4
Derudover kan jeg anbefale dig at starte ud med mindre projekter,
herigennem kan du lære den tankegang der er nødvendig for at kunne programmerer noget ordentligt.
Det giver dig samtidig nogle helt konkrete problemstillinger som du kan løse og tænke over.
Avatar billede Manwe Nybegynder
28. november 2011 - 16:28 #5
Jeg har set mange videoer på youtube fra en der kalder sig bucky, han er rigtig god til at lave tutorials. Han har videoer for næsten alt inden for programmering og mange andre ting. Til java har han lavet 84 videoer for begyndere, 27 videoer for folk på et mellemliggende niveau, 40 videoer til javascript og 36 videoer kaldt java game development. Derudover er der også tutorials til Android og iPhone applikationer som selvfølgelig også er lavet i java.

Ved godt det lyder af meget, og det er det også, men hvis du først og fremmest vil lære at lave spil til PC / Mac, så skal du selv lære at programmere for jeg ikke der er koder på internettet, som man bare kan sætte sammen og lave et spil ud af det.

Jeg er personligt kun nået halvvejs gennem begynder videoerne, og jeg syntes det blev lidt svært at huske det hele. Jeg tænkte det ville være nemmere hvis jeg fik nogle opgaver så jeg ligesom kunne følge op på det jeg lige havde lært. Derfor lånte jeg en bog der hedder "Java - Grundbog i programmering" af Henrik Kressner. Den er rigtig god fordi det er nogle opgaver deri så man kan udfordre dig selv, det gør at man skal sætte sig meget mere ind i stoffet for at forstå opgaverne og for at løse dem.

Men start med at se begynder videoerne på java, og hvis du synes du mangler nogle opgaver, så lån en bog med nogle opgaver i.

Håber jeg kunne hjælpe :)
Avatar billede Manwe Nybegynder
28. november 2011 - 16:46 #6
Undskyld glemte sgu helt at skrive et link!

Her er linket til den første begynder tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=Hl-zzrqQoSE&feature=channel_video_title

Her er linket til den første Game dev tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=hBhAWTSu104&feature=channel_video_title

I på hans Channel ligger de forskellige tutorials i afspilningslister, så her er et link til den: http://www.youtube.com/user/thenewboston?blend=1&ob=4#p/p
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2011 - 04:40 #7
thefjong??