Avatar billede spil2vind Nybegynder
21. november 2011 - 20:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IntraWeb 10 i delphi 2010

Efter at have hørt om bruge Morfik, IntraWeb i delphi til at lave hjemmesider, har jeg leget lidt og vil derfor gerne vide hvorledes man får oversat koden til noget som kan afvikles på en microsft IIS server? Eller har jeg misforstået noget :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. november 2011 - 20:58 #1
hvis det intraweb vi snakker kan du lave dit project om til en ISAPI app, så spiller det fint på IIS
Avatar billede spil2vind Nybegynder
21. november 2011 - 21:15 #2
det er det jeg tænker ... men magter åbenbart :-) ikke opgaven, hvor pokker skal der skrues
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. november 2011 - 21:28 #3
har ikke delphi kørende, så hut-jeg-visker er det kun project filen der er anderledes, lav en ISAPI app og se om ikke det er rigtig, formoder det er en stand-alone app du har nu
Avatar billede spil2vind Nybegynder
21. november 2011 - 21:50 #4
det som jeg har nu giver en .dll som er kommet fordi der er valgt ISApi og det kan jo ikke sådan aftestes eller bruges, hvordan bindes det sammen?
22. november 2011 - 12:21 #5
HEj

Følger bare med, da MORFIK synes interessant. Ved intet om det (newbie).. og vil gerne med på postlisten...

KR
Avatar billede martinlind Nybegynder
22. november 2011 - 20:55 #6
Du skal ha' læst lidt op på din IIS :-)

Den og en del andre webservere kan "exekvere" din ISAPI dll og med lidt opsætning kan du få delphi til at fejlsøge den :-)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
22. november 2011 - 21:18 #7
:-) ja det har du sikkert ret i, for det siger mig ikke lige noget med IIS og ISApi eksevering, kan du ikke ikke lige komme med disse informationer, eller er det for komplekt?
Avatar billede spil2vind Nybegynder
22. november 2011 - 21:36 #8
Kigger lidt på iis config / install kan godt se at det er der skal gøres noget
23. november 2011 - 00:39 #9
HEJ Martinlind

Ved du om det er muligt at lave en *.mht fil om til noget som med fordel(e) kan vises som morfik -filer ?

(Jeg arbejder med en behandler//læge opgave (konfidentielle data som bare helhest ), loader data som ren HTML til en TWebbrowser som en TMEMoryString (det kører), men i samme øjeblik der er billeder involveret SKAL det være *.MHT filer (hentes som blob felter fra en SQL-base) og da strejker alle de browsere jeg hidtil har prøvet. Jeg undrer lidt på om dette med fordel kunne laves i morfik ... ?

Har hørt rygter om at det skulle være muligt med .MHT-filer  via MSHTML_TLB unit'en - nogen erfaring ?

KRISTIAN
Avatar billede spil2vind Nybegynder
07. februar 2012 - 12:59 #10
Lukker spørgsmålet