Avatar billede maximus1001 Nybegynder
20. november 2011 - 00:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

prioriteret søgedatabase

Hej.

Jeg står og vil lave en hjemmesidebaseret søgefunktion. Jeg har flere tusinde sider lang worddokumenter, som jeg vil samle til en hjemmeside, så jeg har adgang til dem overalt. Mit spørgsmål: Kan jeg lave en søgefunktion, som eksemplet nedenunder? Og hvordan?

Søgeksempel: blyant, viskelæder, rundt (alle er anført i prioriteret rækkefølge)

Søgesvar: penalhus (100 %), taske (82 %), tømrerbukser (10 %) osv.

Ideen bag det hele er, at jeg vil søge i prioriteret rækkefølge og dernæst få mest sandsynlige muligheder tilbage med en procentsats.

På forhånd tak
Avatar billede CasperFischer Nybegynder
20. november 2011 - 01:05 #1
Det vil du godt kunne ja.

Dog vil dette kræver større programmerings viden, fx kan php/mysql bruges og kræver bare et almindeligt webhotel med tilhørende database.

Dog skal du være obs på at hvis vi taler søgninger der ikke er direkte forbundet, altså fx "blyant = blyant" men som du selv skriver "Blyant+viskelæder=penalhus" vil det kræve en database som sammenfatter alle søgningerne.

Så du vil faktisk søge en database med søgeord som har deres eget søgeord.

Eksempelvis:

"1" søgeord=>"penalhus" søgeordets_søgeord=>"blyant, viskelæder, rundt"

Og her til så lave en søgning på søgeordets_søgeord og så få søgeordet og lave en indholds søgning der ud fra.

Håber ikke det blev alt for teknisk og forvirrende :)

Du også velkommen til at kontakte mig hvis du søger hjælp til programmeringen af dette.

Mvh.
Casper
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2011 - 16:54 #2
<ole>

- men det kræver jo, at al indhold fra Word dokumenterne bliver lagt over i en database. Man bør end ikke overveje Words teoretiske mulighed for at eksportere som HTML

/mvh
</bole>