Avatar billede Oleander2911 Nybegynder
19. november 2011 - 17:47 Der er 8 kommentarer

Min computer vil ingen ting! - mere info følger under tråden

Hej alle Eksperter, dette er mit første indlæg her på forummet, der omhandler at jeg gerne vil have lidt hjælp.

Landet ligger sådan at min computer HP Pavillion dv7 3130eo ikke rigtig "gider" noget som helst.

Det startede med at jeg havde alt for mange filer på min pc, som jeg gerne ville rydde af vejen, jeg købte mig derfor en installations disk med windows 7 ultimate, og geninstallere hele skidtet, og slettede min hardisk etc.

Og der var heller ingen problemer i det, den virkede fint, og oplevede ikke nogen problemer med den, indtil et par dage efter hvor jeg ikke lige nåede at smide et strøm stik i den, og den slukkede sådan "brat" derefter prøvede jeg at tænde igen, med strøm stikke i, men nu ville den kun boote til der kommer det der windows logo, med de fire forskellige farver (animation) som vi alle kender det.

Og der kunne den stå i flere timer uden der skete noget som helts.

Jeg tænkte det var da lidt mærkeligt og jeg prøvede at reparere den via alle ting man kan, uden install disken i, og med disken i, men når jeg prøver disse ting kommer den til et punkt, efter man har valgt sprog o.s.v, at den bare viser den normale baggrund som kommer op når man f. eks prøver at lave recovery, og så kom der også en mus frem... og det kunne så også stå der i flere timer, uden der skete en skid... jeg prøvede også at geninstallere en gang til, men når jeg prøver det, laver den samme nummer, med bare en baggrund og en mus.

Jeg har også prøvet at fikse lidt under BOIS, men intet har virket.

Håber i kan forstå min lidt kludrere foklaring, og håber i kan hjælpe.

Mvh Christoffer
Avatar billede Oleander2911 Nybegynder
19. november 2011 - 18:24 #1
Har lige fundet ud af at, den kommer til den der "starting windows" skærm, med logo animationen, og så viser den en hurtig blue screen of death eller hvad man kalder det, og så genstarter den.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2011 - 01:08 #2
Hej oleander2911 og velkommen.
Kan du heller ikke starte i fejlsikret tilstand?
hold F8 ned under opstart.
Har du forsøgt at fjerne alt strøm fra den og holde startknappen nede nogle gange i 15 sek. Genmonter og prøv igen?
Avatar billede Oleander2911 Nybegynder
20. november 2011 - 01:16 #3
Ja, jeg kan ikke komme ind i fejlsikret, og det virker ikke at gøre som du sagde :(
Avatar billede Oleander2911 Nybegynder
20. november 2011 - 01:18 #4
Men tak for velkomsten
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2011 - 01:28 #5
Velbekomme.
Har du noget på den som du ikke vil miste?
Man kan jo med en linux installation på cd. tilgå disken og tage data ud.
Et alternativ er en docking station eller denne her som jeg selv har:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

Hvis du hverken kan reparere installationen, eller lave en ny installation kan det tænkes at disken skal slettes helt og du skal starte forfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2011 - 01:32 #6
Med hensyn til strømtrikket kan det nogle gange være en god ide at lade den stå en halv time før man monterer strømmen igen. Det gør at man er helt sikker på at komponenterne er afladet korrekt.
Avatar billede Oleander2911 Nybegynder
20. november 2011 - 01:40 #7
Okay, det vil jeg prøve:)
Avatar billede fhansen82 Mester
20. november 2011 - 17:34 #8
Hmm, måske HDD der ikke har det godt. Du har ikke tilfældigvis en anden HDD, du kunne prøve at slutte til istedet for den installerede?