Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
18. november 2011 - 21:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Automatisere" proces i notepad++

Jeg har et problem..

Jeg har en hel del tekst i notepad++, som skal bruges til import af supplerende produktfotos i min shop.

Ser ud således:
<PROD_NUM>NY8165</PROD_NUM>
        <LANGUAGE_ID>26</LANGUAGE_ID>
      </GENERAL>
      <PRODUCT_MEDIA>
        <MEDIA>
          <MEDIA_ID>649</MEDIA_ID>
          <MEDIA_NAME />
          <MEDIA_URL>/images/DKNY boksen.jpg</MEDIA_URL>
          <MEDIA_ALT_TEXT>Gaveæsken kan afvige fra den viste</MEDIA_ALT_TEXT>
          <MEDIA_SORT>0</MEDIA_SORT>
        </MEDIA>
      </PRODUCT_MEDIA>
    </PRODUCT>

Ovenstående tekst skal i og for sig være det samme på nedenstående produkt, MEDIA_ID, skal dog være +1 ift. ovenstående og så fremdeles for resten af produkterne.. (PROD_NUM) skal der ikke justeres på

<PRODUCT>
      <GENERAL>
        <PROD_NUM>NY8166</PROD_NUM>
        <LANGUAGE_ID>26</LANGUAGE_ID>
      </GENERAL>
    </PRODUCT>

Jeg kan godt gøre det manuelt, men det drejer sig om 2000+ produkter, så derfor vil jeg høre om du har et godt fif til hvordan man kan gøre det lidt mere "automatiseret"?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. november 2011 - 21:44 #1
Kunne du ikke scripte dig ud af det ?
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
18. november 2011 - 21:55 #2
Øhm.. sikkert.. ingen ide om hvorn?! ;-)
Avatar billede neoman Novice
19. november 2011 - 10:46 #3
Indlæs en kopi af filen i Word
Indspil en macro, som foretager en ændring - den logger alle dine tastetryk.
Åbn vba-editoren, og modificer macroen, så det der skal modificeres, lægger macroen ind i en variabel, lægger 1 til, og lægger variablens værdi tilbage. Læg en løkke om hele molevitten, så det hele kan køre i et hug. Kan du ikek det, bind macroen til en tast, og så tryk på tasten indtil færdig.
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
19. november 2011 - 23:07 #4
problemet er at jeg ikke rigtig kan arbejde i andre programmer end notepad++ fordi det system jeg skal importere filen i efterfølgende ikke vil acceptere hvis jeg har rettet i excel/word...

Kan en guide mig igennem processen step-by-step i notepad++ ?

Kan godt optage en macro, men kan hverken se hvordan jeg får den til at springe til næste produkt automatisk eller ændrer MEDIE_ID til "n+1", hvor n refererer til det forudgående nummer..
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
19. november 2011 - 23:40 #5
Jeg er langt om længe kommet et skridt videre i notepad++

Jeg har fået indsat den tekst jeg skal på alle produkterne, vha. macro..

Men jeg kan ikke helt lure den sidste detalje - at få gjort MEDIE_ID unikt ved at lægge 1 til ift. den forudgående..

Håber du sidder med den sidste lille finte derude ;-)
Avatar billede neoman Novice
20. november 2011 - 12:41 #6
Aner intet om macroer i notepad++ - hvad de kan eller ikke kan. I Word er dette her en smal sag.

Gad vide hvad det er for et mystisk system du har, som kan detektere, at en tekstfil har været forbi Word. Hvordan i alverden bærer dit system sig ad med det?
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
21. november 2011 - 21:52 #7
Det er DanDomains-system der ikke er så glad for at man bruger excel eller word til at ændre.. ved ikke hvad der sker når man gemmer en xml-fil derfra, men den funger ikke ved import i hvert fald..

Kan du evt. forklare hvordan du ville sætte en macro i word til at ændre MEDIA_ID automatisk til "n+1" ?
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
12. april 2013 - 21:54 #8
lukker denne..