Avatar billede Vikvak Nybegynder
18. november 2011 - 10:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man bruge til en Stationer?

Hej folkens! vil godt bygge en Stationer, dog ved jeg ikke så meget om det?
- hvad skal man bruge, andet end:
Ram, Grafik kort, Processer, bundkort, kassen, køler?

Og, er der forskal på bundkort? altså, hvis man skal lave en gamer com, skal man så have et godt bundkort? ved ikke så meget om den.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. november 2011 - 12:36 #1
strømforsyning.evt harddisk og dvd/cd drev.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. november 2011 - 12:52 #2
Strømforsyning
Harddisk
DVD drev

med køler går jeg ud fra du mener ekstra køling? :) samt blæsere.. ekstra køling er en god ting til følgende: CPU, evt graffikkort, men ikke helt nødvendigt, i dag har man oftest en blæser på siden der sørger for køling luft til graffikkortet.

Mht bundkort så vil jeg påpege ASUS, Gigabyte og EVGA

så kan du regne med kvalitet!
Avatar billede gulerodden Nybegynder
18. november 2011 - 13:26 #3
hvis du ikke ved så meget om det, er det så ikke bedre at skaffe dig en samlet stationær som du kan definere selv ?:) komplett.dk er ret gode til lige netop dét :)
Avatar billede Vikvak Nybegynder
18. november 2011 - 13:38 #4
Hvad er forskellen på de bundkort?

Hvor mange kølere sidder der omkring i Stationere? og hvor sidder de?

- og, Sidder der en køler i forvejen på en cpu? ved godt der er sammen grafikkortet.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. november 2011 - 13:51 #5
#4 ASUS er kvalitet og ASRock er dicount, Gigabyte er lavere end ASUS, men stadig god efter min mening og EVGA er rigtig høj kvalitet, men der er prisen så os rimelig høj..

Det afhænger jo af hvad du har i din pc, jeg har selv en H50 køler til min cpu, derefter så har jeg sat en Artic F12 ved dens radiator og overvejer og sætte en mere på den, men det er ikke noget der haster for temp er rimelig god i forhold til cpuen der er i den.

Så har jeg 1 blæser på siden og så har jeg plads til en 200 mm blæser i toppen, men den har jeg undladt, da jeg syntes det var for meget (Støj og blæsere) Generelt så hader jeg blæsere..

Temp i min pc er idle: 30 - 35 grader for cpu (I7-860), 42 grader for Graffikkort (Dog vil jeg understrege der er et ældre Nvidia 6800 jeg har i. (Har GS og GT og snart et 8800 GTS kort så på den front kan jeg ikke helt sige idle temp, men max jeg har oplevet er 60 grader med blæser på siden og uden blæser på siden så kom vi op i de 90 grader ca.

Når du køber en cpu så følger der en standard blæser med, men jeg vil anbefale dig en af Corsairs H50 - H70 cpu kølere. Du kan os skifte blæser på graffikkort, men jeg tror vi venter med og tænke på sådan noget indtil du har fået samlet en pc og fået den op og køre (: Samt det ikke plejer og være nødvendigt at skifte blæser på graffikkort især ikke når du har en blæser på siden som giver luft til graffikkortets blæser...
Avatar billede Vikvak Nybegynder
18. november 2011 - 15:33 #6
Hvad er forskellen på de bundkort?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. november 2011 - 15:54 #7
#6 ASUS er kvalitet, EVGA er højere kvalitet, men os mest for folk som virkeligt går op i OC og ASRock er discount, mens Gigabyte er lige i hælene af ASUS.

Personligt går jeg efter Gigabyte og ASUS grundet pris og hvad man får samt jeg ikke OC'er mine maskiner men over i det ja så er jeg tilfreds, har dog et ASRock bundkort i en anden pc som jeg har bygget for nyligt og man kan nemt mærke hvor uholdbart materialet er på ASRock i forhold til ASUS og Gigabyte.
Avatar billede Vikvak Nybegynder
19. november 2011 - 02:28 #8
Hvad vil du anbefale til en rimelig god gamer com? til rimelige penge?
- kan du sende link?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. november 2011 - 19:33 #9
#8 Kommer an på hvilken cpu du vil have i maskinen, hvilke ram og hvilken harddisk du vil have i..

Samt hvor stort et budget snakker vi om her? Altså 5000 kr, 7000 kr eller 9000 kr?

Og hvor meget gamer pc skal der være over den?
Avatar billede Vikvak Nybegynder
19. november 2011 - 22:04 #10
Lige meget, har fået mit svar, tak :)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. november 2011 - 22:15 #11
#10 Så vi har hjulpet dig men du snupper selv point? O.o
Avatar billede Vikvak Nybegynder
19. november 2011 - 23:15 #12
kunne ikke ligge svar til nogen andre.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. november 2011 - 23:45 #13
#12 Når man får det svar man ønsker, så beder man vedkommende smide et svar og så giver man point. Man kan os give til flere af gangen.