Avatar billede AndreAda Nybegynder
17. november 2011 - 20:53 Der er 8 kommentarer

hvad skal de koste

hej jeg rimelig ny med det at lave hjemmesider og har brug for at få lidt feedback på hvad det skal koste siden er til restaurant og kommer til at minde lidt om  http://www.bromoelle-kro.dk/ så hvor meget skal jeg have for at lave sådan en side
Avatar billede Rosenborg Praktikant
17. november 2011 - 21:12 #1
Hejsa..

Jeg vil gætte på fra 3000 op til 10000kr det kommer helt an på hvor avanceret hjemmesiden skal være. Især med login samt online booking..
Avatar billede AndreAda Nybegynder
17. november 2011 - 21:35 #2
det skal ikke være noget specielt
det eneste er det skal være en pæn information side med adresse og telefon nummer
Avatar billede Lindsen Nybegynder
17. november 2011 - 21:37 #3
hvis du kan lave sider som den for under 10.000 så skal du nok få kunder!

men prøv at søg lidt omkring på forskellige hjemmeside sælgere

10.000 lyder måske af meget men du vil også opdage at der går mange timer på kommunikation mellem dig og kunden inden i finder det rigtige resultat.

og skal du bare havde 250 i timen har du kun 40 timer til projektet

Jeg bad lige min programmør give et hurtigt bud på hvad det ville koste at lave og hun siger ca. en uge vil det tage at lave siden

for et par år siden gav jeg selv 12.000 for meget mindre

Men igen vi er måske dyre hvem ved
Avatar billede Lindsen Nybegynder
17. november 2011 - 21:39 #4
Så din kunden skal altså have et visitkorthjemmeside

så kan du få sider ned til 999,-
Avatar billede AndreAda Nybegynder
17. november 2011 - 21:41 #5
ja det er bare en simpel visit kort hjemmeside
Avatar billede webweaver Praktikant
17. november 2011 - 22:21 #6
Der er ikke nogen faste priser på noget her i verdenen inden for denne branche. Det gælder om at finde sit eget niveau, og det skal selvfølgelig stemme overens med kompetencer, tid og kvalitet.

Ergo kan vi ikke fortælle dig, at du skal tage x antal kr. for at lave det og det.

I og med, at du er ret ny inden for det her, vil jeg anbefale dig, at du starter med nogle priser i den lave ende, da prisen formentlig ikke stemmer overens med dit arbejde ellers (ingen kritik her - bare min erfaring med nye folk i branchen, at de generelt ikke har så pæn kode etc... Meget kommer med erfaring og tid jo)

Hvis du "bare" skal lave en hjemmeside med lidt kontaktinfo og rent statisk tekst uden noget dynamisk inde over, mener jeg bestemt ikke, at du, i dit tilfælde, kan tage 10.000 kr. for det.

Siden du henviser til, kan dog godt være "dyr" alligevel, da der er rigtig meget materiale og rigtig mange undersider - det tager tid!
Avatar billede softspot Forsker
17. november 2011 - 23:04 #7
Det ligner nu en ret standardiseret skabelon der er brugt til bromøllekroens hjemmeside, så det har vist mest været et spørgsmål om at sætte den op og så lade kunden selv fylde indhold i (via et CMS).

Jeg har godt nok kun surfet rundt på 10-15 sider af sitet, men hvis resten følger samme linje, tager det site nok ikke meget mere end 10-15 timer at sætte op (hvis man ellers kender sit CMS :-)). Jeg tror i det mindste jeg kunne gøre det i Umbraco på den tid (og så god er jeg heller ikke til Umbraco).
Avatar billede kalp Novice
18. november 2011 - 10:21 #8
Jeg synes også den side du henviser til har mange sider/undersider.

Og der er måske ikke noget hård programmering i at lave sådan en hjemmeside, men der er rigeligt med CSS og HTML et se til.

Det skal se ordenligt ud i diverse browsere - må være en selvfølge nu om dage.

Når det er sagt, så ville jeg ikke lave det du henviser til for under 10.000kr.. simpelthen ikke min tid værd:)

og jeg er ellers gavmild når der ikke skal programmeres funktionalitet xD