Avatar billede drugis Nybegynder
17. november 2011 - 20:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med LTE??

Hej

Jeg har lidt problemer med mit trådløse netværk herhjemme:

Jeg kan kun komme på det inden for få meter, jeg kan fint finde det længere væk fra, men kan ikke komme på det, signalet forsvinder simpelthen.

først troede jeg så det var min router der var defekt og skaffede en ny Cisco AP fra arbejde for at se om det var det, underligt nok havde den nøjagtig samme fejl.

Har nulstillet min router, har opdateret Firmware, har skiftet til anden firmware, har sat nettet uden sikkerhed, har sat sikkerhed, det ændrer ingenting...

Jeg kan fint se nettet længere væk en et par meter, men prøver jeg at tilgå forsvinder signalet, og kommer igen lidt efter.

Sidste gang jeg brugte det trådløse, er ca. et års tid siden.

Nu er mit bedste bud at det skulle være fordi jeg bor lige under en sender fra Telia, og mit bedste bud skulle være at det er pga.
de har udbygget med LTE i mellemtiden. Kan det passe??
Ellers nogle der har ideer til hvad jeg skal gøre?

Hardware:
Router: TP-link TL-WR1043ND
Xbox 360 elite
HTC desire S, og Wifi analyzer til at sniffe med...
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 21:31 #1
Jeg har selv haft det samme problem.
Det er nærmest tilfældigt hvilken router der går igennem.
Jeg havde prøvet belkin, SMC, LinkSys og Netgear.

Med LinkSys røg forbindelsen efter et par meter
Jeg gav den til min søster, og her gik den gennem en betonvæg uden problemer.
Det samme med belkin.
Min Netgear virker upåklageligt.

Senere fandt jeg ud af hvor fejlen lå.
Jeg har også trådløs kamera overvågning, efter jeg skiftede kanal på et af kameraene, virker samtlige routere fint.
Det kamera blokerede for den kanal.
Avatar billede drugis Nybegynder
28. december 2011 - 23:13 #2
Sorry det MEGET langsomme svar, skulle lige have tid til at teste :)

Men du havde helt ret, når jeg satte systemet over på den (i øvrigt overbefolkede) kanal 1 virkede det helt ok inde i stuen :)

Sender du et svar, så jeg kan give point??
Avatar billede drugis Nybegynder
08. juli 2013 - 21:29 #3
Så svarer jeg da bare selv...