Avatar billede phoner Nybegynder
17. november 2011 - 18:09 Der er 3 kommentarer

Statisk route

Mit spørgsmål/problem er som følger:

Har en maskine med 2 NIC, et fastethernet og et wireless.
Det wireless forbinder self. til min trådløse router med ip'en: 172.23.23.xxx og gateway er 172.23.23.1

Det "kablede" NIC har jeg forbundet til TV stikket i min fiberboks, så jeg kan se IPTV (multicast) og har IP'en: 10.37.20.166 med gateway 10.37.0.1

Så snart jeg sætter netkablet i mit NIC for at se TV, kan jeg ikke længer nå noget som helst på internettet.
Jeg gætter på at det bare kræver at jeg tilføjer en route, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan.

Nogle gode ideer?
Avatar billede Lindsen Nybegynder
17. november 2011 - 21:15 #1
Hej,

Jeg har virkelig tænkt over denne og har ikke selv mulighed for at teste den!

Men min ide går på at lave følgende routes

Statisk ip på det trådløse er nok nødvendigt

route ADD 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 172.23.23.xxx

Det vil sende alle forspørgelser til 172.23.23.xxx

eftersom at dit IPTV kommer som multicast skal vi også lave en route til den

route ADD 10.37.0.1 10.37.20.166

Men igen jeg er ikke sikker så du må teste det for mig

hvis det ikke virker så genstart maskinen og den sletter alle routes.

hvis det virker skal du bruge commanden -p for at lave den persistent så bliver den efter genstart

håber det virker ellers meld tilbage så prøver jeg at tænke en anden mulighed frem
Avatar billede phoner Nybegynder
18. november 2011 - 13:24 #2
Tak for input :)
Jeg prøver at teste og vender tilbage.
Avatar billede phoner Nybegynder
20. november 2011 - 10:57 #3
Det virkede desvære ikke, de routes opretter den alligevel åbenbart selv.

C:\Windows\system32>route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 172.23.23.167
Rutetilføjelse mislykkedes: Objektet findes allerede.

C:\Windows\system32>route add 10.37.0.1 10.37.20.165
Rutetilføjelse mislykkedes: Objektet findes allerede.